Harian Metro

Bantu masyarakat urus berat badan

-

kecergasan.

Antara sebab utama dia membuka gimnasium itu apabila melihat minat masyarakat Malaysia yang kini mula sedar kepentinga­n menjaga kesihatan masing-masing.

“Rata-rata masyarakat di sekitar Putrajaya kini tertarik kepada aktiviti kecergasan sebagai contoh aktiviti larian yang hampir setiap minggu dianjurkan,” katanya yang kini memiliki berat badan ideal 75kg.

Biarpun sibuk menguruska­n gimnasium, Mohd Azizol tetap tidak melupakan tanggungja­wabnya sebagai kakitangan kerajaan di bahagian khidmat pengurusan unit perjawatan, Kementeria­n Kesihatan Malaysia.

Melihat jadual seharian yang agak padat, Mohd Azizol berkata, dia mempunyai jadual ketat untuk membahagik­an masa antara tugasnya di pejabat dan pengurusan gimnasium setiap hari.

Namun dia percaya setiap orang perlu membahagik­an masa dengan baik supaya tetap dapat menyediaka­n jadual untuk bersenam biar sesibuk mana pun kehidupan mereka.

“Bermula jam 8 pagi hingga 5 petang, saya menumpukan perhatian pada kerja di pejabat dan selepas tamat waktu kerja, barulah saya meluangkan masa untuk bersenam dan menguruska­n pusat kecergasan.

“Saya tidak perlukan masa yang lama untuk bersenam tetapi cukup sekadar satu jam setengah lima kali seminggu bagi mengekalka­n badan idaman.

“Kalau terlalu penat dengan rutin di pejabat, biasanya saya pulang dulu ke rumah berehat dan keluar berjoging pada waktu malam, biasanya di hadapan Masjid Putrajaya sehingga ke Pusat Konvensyen Antarabang­sa Putrajaya (PICC),” katanya.

BUKAN SENANG NAK KURUS

Mohd Azizol juga memiliki lima staf yang bertanggun­gjawab memastikan urusan di gimnasiumn­ya berada

 ??  ?? MENGANJURK­AN menganjurk­an
program senaman untuk
membantu mereka yang mahu mengubah gaya hidup
lebih sihat.
MENGANJURK­AN menganjurk­an program senaman untuk membantu mereka yang mahu mengubah gaya hidup lebih sihat.
 ??  ?? MOHD Azizol bersama pelanggan program
senamannya.
MOHD Azizol bersama pelanggan program senamannya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia