Harian Metro

PERKENALAN MELALUI FB

- Siti Nadirah Hafidzin siti_nadirah@hmetro.com.my

Perkenalan melalui Facebook menjadi detik permulaan hubungan dibina yang membawa kepada fasa lebih serius sebelum berakhir ke jenjang pelamin.

Bagi pasangan Mohamad Firdaus Ibrahim, 26, dan Nur Azilawati Hanafi, 24, detik perkenalan lima tahun lalu membawa kepada keserasian yang terbina antara mereka dalam mengenali hati budi masing-masing.

Mengakui melalui saat susah senang bersama selain sentiasa menerima kelebihan dan kekurangan menguatkan lagi hubungan sebelum kedua-duanya bersetuju mengikat tali pertunanga­n pada 31 Januari tahun lalu.

Mendapat restu daripada keluarga, pasangan itu disatukan dalam majlis pernikahan yang berlangsun­g di kediaman pengantin perempuan di Kampung Paya Pulai, Temerloh, Pahang, 16 September lalu dengan memilih tema putih dan krim.

Majlis persanding­an kemudian dijalankan keesokan harinya di kediaman pengantin perempuan dengan keduaduany­a manis mengenakan busana berona merah jambu belacan dan krim.

Pasangan pengantin memilih butik pengantin Angah De Touch & Beauty, Mentakab, Pahang untuk menata rias majlis dan pelamin serta jurusolek Ct Zulaiha Zaid.

Khemah majlis daripada Jengka Canopy, hidangan makanan lazat disediakan oleh Kak Ril & Cik Im, kek pengantin daripada Ain Cakes Temerloh, bunga tangan daripada Crystal Deco dan Henna daripada Nana Henna Art Temerloh.

Pasangan pengantin sama cantik sama padan itu mengharapk­an hubungan dibina berkekalan selamanya dan mendapat keberkatan dunia dan akhirat.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia