Harian Metro

Hasihin optimis tebus kegagalan di Tokyo 2020

- Nor Hairulniza­m Wahid hairulniza­m@hmetro.com.my

„

Kuala Lumpur: Kegagalan pemanah paralimpik Hasihin Sanawi untuk mengulangi pencapaian Paralimpik London di Rio langsung tidak mematahkan semangatny­a untuk mempamerka­n aksi lebih baik selepas ini.

Biarpun memenangi pingat perak di London, kegagalan di Rio seawal pusingan pertama di tangan atlet Poland, Piotr Sawicki ‘menenggela­mkan’ namanya di sebalik kejayaan luar biasa yang dicapai Mohd Ridzuan Puzi, Mohamad Ziyad Zolkefli dan Abdul Latif Romly serta Siti Noor Radiah Ismail kali ini. kepada Mahkamah Timbang Tara Sukan (CAS) sekiranya PABM enggan berbuat demikian,” jelasnya.

Mengulas mengenai hasrat Sazali, Nishel menegaskan Mr Universe itu turut memerlukan bukti kukuh tetapi menjelaska­n tindakan PBBM adalah mengikut peraturan ditetapkan.

Atlet berusia 33 tahun itu menyedari banyak yang perlu diperbaiki hasil pencapaian kurang memberangs­angkan kali ini.

“Jurulatih sendiri sudah nampak kelemahan saya dan kami sudah berbincang mengenai apa yang sepatutnya dilakukan selepas ini,” katanya.

“Sebenarnya saya benar-benar kecewa kerana tidak dapat melakukan yang terbaik, memang sedih tapi tak boleh nak kata apa,” katanya.

Menurutnya, dia sudah mula melupakan kekecewaan itu dan berpendapa­t kini tiba masanya untuk membuka buku baru dengan matlamat ke Paralimpik 2020 Tokyo.

“Saya akan cuba perbaiki kesilapan lalu dengan tumpuan tahun depan adalah untuk Sukan SEA kerana kita menjadi tuan rumah selain Kejohanan Dunia.”

 ?? Nishel Kumar ?? Kami masih menunggu PABM menjelaska­n tindakan penggantun­gan dua tahun itu. Apa yang boleh saya katakan, PABM memerlukan alasan kukuh”
Nishel Kumar Kami masih menunggu PABM menjelaska­n tindakan penggantun­gan dua tahun itu. Apa yang boleh saya katakan, PABM memerlukan alasan kukuh”
 ??  ?? ANUAR kembali tersenarai dalam skuad lebuh raya.
ANUAR kembali tersenarai dalam skuad lebuh raya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia