Harian Metro

Titans Titans tempang

- Malik Muhamad sukan@hmetro.com.my

Skuad T-Team terpaksa melupakan khidmat pertahanan kental Abdoulaye Youssouf Maiga dalam aksi separuh akhir kedua Piala Malaysia apabila pemain kelahiran Bamako, Mali itu digantung satu perlawanan selepas menerima dua kad kuning.

Berita kurang menggembir­akan peminat setia skuad The Titans itu juga bakal memberi tamparan hebat buat pasukan dalam usaha memadam kelebihan satu jaringan Selangor selepas aksi pertama di Shah Alam minggu lalu.

“Ketiadaan pemain berusia 27 tahun itu memang dirasai kem T-Team apatah lagi pemain tinggi lampai itu selalu berjaya mengekang asakan penyerang lawan ketika separuh akhir pertama minggu lalu.

“Bagaimanap­un, saya percaya barisan kejurulati­han yang diketuai Rahmad Darmawan mempunyai taktikal

Shah Alam: Kejohanan Bola Sepak Piala Raja Muda Selangor edisi ke-29 yang bermula semalam menjadi pentas terbaik bagi mencungkil bakat baharu pemain bola sepak bawah 12 tahun di Selangor.

Pengerusi kejohanan Datuk Emran Kadir berkata, matlamat utama pertanding­an adalah untuk menggilap bakat muda dari peringkat akar umbi supaya dapat diketengah­kan ke tahap lebih tinggi. dan strategi tersendiri untuk mengekang rangkaian penyerang lawan dalam aksi penting 15 Oktober ini.

“Kehadiran semula Wan Ahmad Amirzafran Wan Nadris yang sudah pulih daripada kecederaan agak melegakan dan dia adalah calon terbaik untuk menggantik­an Maiga,” kata Ketua Pegawai Operasi T-Team Mohd Syahrizan Mohd Zain.

Bekas pertahanan pasukan Sriwijaya FC dalam Liga Super Indonesia itu dilayangka­n kad kuning kedua

“Pemain yang dikenal pasti mempunyai potensi akan diserap ke sekolah sukan untuk mendapatka­n latihan dan bimbingan sewajarnya.

“Hanya Selangor yang menganjurk­an kejohanan seperti ini bagi mendapatka­n pemain terbaik supaya dapat mewakili pasukan negeri suatu hari nanti,” katanya dalam satu kenyataan.

Kejohanan kali ini membabitka­n 576 pemain dari 32 ketika pertemuan separuh akhir pertama bertemu Selangor dan satu lagi ketika bertemu FELDA United dalam aksi suku akhir.

Mengulas lanjut, Mohd Syahrizan berkata, beliau lega apabila semua pemain kecuali Maiga bebas daripada sebarang penggantun­gan atau kecederaan selepas aksi pertama lalu.

“Kita sasarkan untuk mara ke final dan berharap beberapa pemain utama termasuk pemain import dari Mali Makan Konate dan

pasukan iaitu 20 sekolah rendah yang mewakili Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) Petaling Perdana serta 12 sekolah PPD Petaling Utama dengan pasukan dibahagika­n kepada lapan kumpulan melalui proses undian.

Perlawanan berlangsun­g secara liga di mana dua pasukan terbaik setiap kumpulan akan layak ke pusingan kalah mati (16 terbaik) sebelum ke suku Mohd Safawi Rasid yang sudah mengumpul satu kad kuning mampu menjaga emosi selain memperaga corak permainan terbaik untuk mengelak mereka terlepas beraksi dalam pentas akhir jika The Titans layak.

“Saya juga berkeyakin­an situasi ini ada hikmah di sebaliknya sambil mengharapk­an sokongan padu peminat setia pasukan sebagaiman­a ketika aksi di Shah Alam untuk menyuntik semangat pemain,” katanya.

„ Terpaksa lupakan khidmat Maiga selepas terima dua kad kuning

akhir, separuh akhir dengan kemuncak adalah perlawanan akhir yang akan berlangsun­g pada 22 Oktober ini.

Kumpulan Perangsang Selangor Berhad (Perangsang Selangor) adalah penaja utama kejohanan buat kali keempat berturut-turut dan majlis perasmian serta penyampaia­n cek tajaan bernilai RM100,000 disempurna­kan Ahli Lembaga

Pengarah Perangsang Selangor Mustaffa Kamil Ayub.

Juara Piala Raja Muda Selangor bakal menerima hadiah wang tunai RM4,000 berserta trofi dan sijil manakala naib juara RM3,000, tempat ketiga RM2,000 dan keempat RM1,000 dengan masing-masing turut menerima pingat dan sijil.

Selain itu, lapan pasukan yang layak ke peringkat suku akhir akan menerima jersi tajaan Perangsang Selangor.

Pada perlawanan pembuka tirai Piala Sumbangsih semalam,

juara bertahan Sekolah Kebangsaan (SK) Seksyen 20 Shah Alam berpesta gol apabila menewaskan tuan rumah SK Seksyen 18 Shah Alam, 5-0.

Kapten pasukan, Muhammad Fareez Iqhmal Nazarudin menjadi wira dengan menyumbat dua gol pada minit ke-15 dan ke-49 manakala tiga lagi jaringan disumbangk­an Mizan Irfan Mohd Faizal (m-14), Mohamad Alif Hakimi Mohd Shabuddin (m-39) dan Muhammad Adib Mohamad Fairuz (m-46). - BERNAMA

 ??  ?? PEGAWAI dan pemain SK Seksyen 20 ceria bersama trofi selepas menang besar ke atas SK Seksyen 18, 5-0.
PEGAWAI dan pemain SK Seksyen 20 ceria bersama trofi selepas menang besar ke atas SK Seksyen 18, 5-0.
 ??  ?? MAIGA (kanan) digantung satu perlawanan.
MAIGA (kanan) digantung satu perlawanan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia