Harian Metro

Lambatkan proses pertumbuha­n uban

-

Ra mbut yang cantik dan sihat umpama mahkota wanita. Untuk yang berhijab, rambut memerlukan penjagaan dan rawatan rapi agar ia kekal sihat sentiasa.

Bagi menghargai anugerah ini dan memastikan rambut tumbuh bebas daripada masalah keguguran, botak, kelemumur dan uban pramatang, rambut memerlukan penjagaan dan rawatan berpanjang­an.

Menyedari hakikat ini, Nutri Marketing mengeluark­an rangkaian produk penjagaan rambut iaitu syampu berasaskan 100 peratus herba terpilih yang digunakan sejak turun-temurun.

Uban bukan lagi pengukur usia masa kini kerana faktor pemakanan, ubat-ubatan, kurangnya vitamin C dan E serta tekanan menyebabka­n tumbuhnya uban pramatang.

Syampu Nutri M Black, dirumus khas daripada daun urang aring sebagai agen penghitama­n, pati minyak kelapa, kayu beluru atau lebih dikenali sebagai sintok dan 13 jenis herba yang membantu menyelesai­kan masalah uban serta-merta. Ia bertindak sepantas 10 minit dengan hanya sekali cucian malah mudah dilakukan di rumah sebagai rutin cucian rambut biasa.

Syampu Nutri M Black hanya perlu dipakai seminggu sekali untuk bulan pertama dan dua minggu sekali untuk bulan seterusnya kerana syampu ini merawat hingga ke akar rambut menyebabka­n rambut sihat dan uban semakin lambat tumbuh.

Untuk mendapatka­n kesan optimum, pengguna dicadangka­n mencuba syampu Nutri M Anti Hairloss Regimen yang boleh digunakan setiap hari bagi melambatka­n proses pertumbuha­n uban di samping menggalakk­an pertumbuha­n rambut baru serta mencegah kelemumur.

Bagi yang tidak mempunyai uban tetapi mengalami masalah keguguran rambut, botak, kelemumur atau rambut nipis dan mudah putus, ia membantu mengatasi masalah ini dan kesannya dapat dilihat selepas dua atau tiga kali cucian.

Syampu ini juga dihasilkan daripada 100 peratus herba terpilih antaranya pati bunga safron dan daun pudina. Fungsinya menyejukka­n kulit kepala kerana kulit kepala yang panas salah satu punca keguguran rambut.

D i samping itu, 11 herba lain turut digabungka­n di dalamnya untuk membantu membersihk­an kulit kepala dan bebas daripada kegatalan akibat kelemumur. Syampu ini juga didatangka­n khas dengan tonik rambut yang berfungsi menguatkan akar rambut serta menggalakk­an pertumbuha­n rambut baru.

Menurut pengasas

Nutri M Sharifah Norita

Syed Abdullah, rangkaian syampu ini dijual pada harga berpatutan dan mampu milik serta sesuai dipakai oleh lelaki dan wanita pada semua peringkat usia.

Bukan saja tubuh memerlukan vitamin untuk kekal sihat tetapi rambut juga memerlukan vitamin bagi memastikan rambut kekal remaja. Layari www.http:// facebook.com/nutrienter­prise untuk maklumat lanjut.

 ??  ?? SYAMPU untuk melambatka­n pertumbuha­n uban danmengela­kmasalah
rambut.
SYAMPU untuk melambatka­n pertumbuha­n uban danmengela­kmasalah rambut.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia