Harian Metro

‘ABANG SAYANG AWAK’

-

„ Ucapan akhir ahli kumpulan nasyid Brothers sebelum dijemput Ilahi

Pasir Mas: Seorang lelaki maut apabila kenderaan pelbagai guna (MPV) dinaiki terbabas sebelum merempuh kedai runcit dalam kejadian di Kampung Galok, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 10.40 pagi itu, penumpang hadapan MPV Mitsubishi Grandis Wee Pheng Theng, 51, maut di tempat kejadian akibat parah di kepala.

Pemandu MPV itu, Ong Foo Kim, 44, yang parah dikejarkan ke Hospital

Pasir Mas untuk rawatan lanjut.

Ketua Polis Daerah Pasir Mas,

Asisten Komisioner Ibrahim Saad berkata, ketika kejadian, mangsa dalam perjalanan dari Pasir Mas menghala ke Tanah Merah.

Katanya, apabila tiba di lokasi kejadian, kenderaan MPV mangsa hilang kawalan sebelum terbabas dan merempuh kedai runcit di kiri jalan.

“Rempuhan kuat itu menyebabka­n penumpang hadapan maut di tempat kejadian manakala pemandunya parah dan dikejarkan ke hospital untuk rawatan lanjut.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkut­an Jalan 1987,” katanya.

Sementara itu, Komander Operasi Wan Mohd Wan Abdullah dari Balai Bomba dan Penyelamat Pasir Mas berkata, pihaknya menerima panggilan jam 10.58 pagi sebelum sebuah jentera bersama sembilan anggota dikejarkan ke lokasi kejadian.

“Sebaik tiba, kami dapati kedua-dua mangsa tersepit di dalam kenderaan.

“Kami mengambil masa 15 minit mengeluark­an mangsa sebelum diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut,” katanya. pengebumia­n semalam.

Kira-kira 200 ahli keluarga dan sahabat termasuk rakan artis hadir memberi penghormat­an terakhir kepada Mohd Salleh.

Antara rakan artis termasuk ahli kumpulan nasyid Inteam dan Saujana, Faizal Tahir, Yasin dan Aqil Hayy.

Menurut Ella, degupan jantung suaminya menjadi laju ketika dimasukkan ke Unit Rawatan Jantung (CCU) sebelum doktor memaklumka­n keadaannya kritikal.

Allahyarha­m Mohd Salleh meninggalk­an tiga anak hasil perkahwina­n pertamanya iaitu Nur Amira Balqis, 18, Nur Ilaina Balqis, 16, dan Nur Aniqa

Rusyda, 14.

 ?? Ella ?? ELLA menyiram air mawar ke pusara Mohd Salleh (gambar kecil) di Tanah Perkuburan Islam Kampung Seri Tiram Jaya, semalam. Kami sebelum itu pergi ke pusat beli-belah di Shah Alam dan dia batuk serta tidak sihat sebelum dikejarkan ke Hospital Tengku...
Ella ELLA menyiram air mawar ke pusara Mohd Salleh (gambar kecil) di Tanah Perkuburan Islam Kampung Seri Tiram Jaya, semalam. Kami sebelum itu pergi ke pusat beli-belah di Shah Alam dan dia batuk serta tidak sihat sebelum dikejarkan ke Hospital Tengku...
 ??  ?? KEADAAN MPV terbabit dalam nahas yang meragut nyawa Wee (gambar kecil).
KEADAAN MPV terbabit dalam nahas yang meragut nyawa Wee (gambar kecil).
 ??  ?? ANGGOTA bomba mengeluark­an mangsa yang tersepit.
ANGGOTA bomba mengeluark­an mangsa yang tersepit.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia