Harian Metro

Lemah di alur sungai

-

„ Warga emas ghaib 3 hari ditemui dalam keadaan lemah

Pasir Mas: Selepas 24 jam dilaporkan hilang sejak kelmarin, seorang lelaki yang menghidap penyakit mental ditemui selamat oleh orang awam di Kampung Banggol Kulim di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 5.45 petang, mangsa, Ismail Mamat, 57, ditemui 25 kilometer dari lokasi dia dilaporkan hilang sejak kelmarin.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Pasir Mas Mohamad Nazri A Wahab berkata, pihaknya menerima maklumat itu jam 5.50 petang sebelum Ketua BBP Rantau Panjang bersama empat anggotanya dikejarkan ke lokasi kejadian. ditemui selamat.

“Kami sekeluarga tidak putus-putus berdoa ibu selamat dan hari ini, penantian kami sekeluarga berakhir.

“Hanya Allah yang dapat membalas jasa semua pihak yang bertungkus-lumus membantu mencari ibu kami.

“Ibu masih lemah dan dihantar ke Klinik Kesihatan Tengkawang sebelum dirujuk ke Hospital Hulu Terengganu (HHT) untuk rawatan lanjut,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu Deputi Superinten­dan Mohd Adli Mat Daud berkata, mangsa yang pernah diserang penyakit angin ahmar dan penyakit nyanyuk ditemui jam 3.10 petang semalam.

“Mangsa tiada sejarah hilang sebelum ini, tetapi kerap keluar rumah dan balik sendiri atau dihantar orang kampung dan jiran sekiranya menemui mangsa,” katanya.

“Mangsa ditemui dalam keadaan baik dihantar ke BBP Rantau Panjang untuk rawatan awal sebelum dihantar pulang ke Kampung Kelar Joha, di sini.

“Susulan penemuan itu, operasi dihentikan sepenuhnya,” katanya, di sini, semalam.

Menurutnya, sebelum itu, pihaknya menerima maklumat daripada keluarga mangsa selepas membuat laporan di balai polis pagi semalam.

Katanya, sembilan anggota diketuai Pegawai Kanan I El Taraff Mohd Zachariah dikerah ke lokasi untuk mencari mangsa.

 ?? Mustafa Jusoh ?? BIDAH ditemui dalam keadaan lemah oleh pasukan mencari dan menyelamat. Saya pelik bagaimana kakak boleh berjalan sejauh itu dan menyeberan­gi sungai selebar 30 meter itu kerana faktor usianya”
Mustafa Jusoh BIDAH ditemui dalam keadaan lemah oleh pasukan mencari dan menyelamat. Saya pelik bagaimana kakak boleh berjalan sejauh itu dan menyeberan­gi sungai selebar 30 meter itu kerana faktor usianya”
 ??  ?? BIDAH dibawa keluar dari Klinik Kesihatan Tengkawang untuk dihantar ke Hospital Hulu Terengganu.
BIDAH dibawa keluar dari Klinik Kesihatan Tengkawang untuk dihantar ke Hospital Hulu Terengganu.
 ??  ?? ANGGOTA bomba memberi rawatan awal kepada mangsa.
ANGGOTA bomba memberi rawatan awal kepada mangsa.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia