Harian Metro

Ammar, Khairul jagoan TNB

- Mohamad Zulhairie Manzaidi sukan@hmetro.com.my

Kuantan: Persembaha­n bertenaga menjadi kelebihan kepada gandingan Ammar Farudi Anuar-Mohd Khairulddi­n Mohd Nawi untuk mudah menjinak lawan bagi menjulang kejuaraan kejohanan badminton Kelab Kilat Tenaga Nasional Berhad (TNB) Kuantan di dewan badminton Taman Polo, di sini, baru-baru ini.

Pada perlawanan akhir mereka mudah menundukka­n beregu Enche Zakaria-Mahadie Mohamad 21-17, 21-19 dalam masa kira-kira setengah jam.

Bagi kategori wanita seperti diramal juara dimiliki pasangan pilihan Laily Ebram-Suzana Saad yang menewaskan beregu Airina Abu Samah-Nazaliah Abu Hassan 21-13, 21-11.

Juara lelaki dan wanita membawa pulang hadiah RM400 dan hamper sementara naib johan menerima RM200 dan hamper.

Kejohanan itu menarik penyertaan sebanyak 16 beregu lelaki dan lapan beregu wanita terdiri daripada kakitangan TNB Kuantan dan ahli Kelab Kilat TNB yang bertugas di beberapa bahagian.

Bagi Ammar Farudi, kejayaan pada kejohanan kali ini menambahka­n lagi semangatny­a untuk terus menyertai pertanding­an badminton peringkat daerah dan negeri anjuran TNB pada masa akan datang.

Menurutnya, persefaham­an yang baik dengan Khairulddi­n menjadi kelebihan kepada mereka menjinakka­n lawan yang tidak kurang hebatnya apabila berjaya melangkah ke perlawanan akhir.

“Tentangan sengit lawan pada set pertama menggugat tumpuan kami namun dengan pengalaman yang ada akhirnya lawan dapat dijinakkan dalam masa kira-kira 30 minit.

“Saya harap kejayaan ini dapat diteruskan pada pertanding­an akan datang dalam usaha mencerahka­n peluang terpilih mewakili TNB Pahang di peringkat kebangsaan,” katanya.

Majlis penyampaia­n hadiah dilakukan Naib Yang Dipertua Kelab Kilat TNB Kuantan, Asyran Ahmad mewakili Pengurus Besar Tenaga Nasional Berhad (TNB) Pahang, Datuk Shaharuddi­n Mohd Simin.

 ??  ?? AMMAR dan Khairulddi­n (kiri) mempamerka­n replika cek dimenangi.
AMMAR dan Khairulddi­n (kiri) mempamerka­n replika cek dimenangi.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia