Harian Metro

Bergema laungan kesyukuran

-

Nusantara membawa kelainan dalam aktiviti pendakwaha­n.

Ia sekali gus mencetuska­n fenomena dalam industri penyiaran tanah air.

Mana tidaknya, mempertaru­hkan individu muda yang masih ‘mentah’ di gelanggang itu, namun setiap peserta terbabit mempunyai jiwa besar dalam mendidik serta menyampaik­an dakwah kepada penonton mengikut kemampuan ilmu agama dimiliki.

Selepas 12 minggu finalis Da’i Pendakwah Nusantara berdepan pelbagai tugasan menguji kreativiti dalam menyampaik­an tazkirah dan kepakaran dalam sesi soal jawab, mereka diraikan dengan sambutan yang mengujakan dalam final Da’i yang berlangsun­g diSriPenta­s2,PlazaAlam Sentral, Shah Alam, malam kelmarin.

Kemenangan Da’i Niezal atau nama sebenarnya Mohd Sufwan Niezal Sabri, 19, sebagai juara musim keempat Da’i Pendakwah Nusantara mendapat impak luar biasa daripada penonton. Sri Pentas 2 bergema dengan luahan kesyukuran berikutan lahirnya seorang lagi pendakwah muda.

Menyampaik­an tazkirah bertajuk Wahai Anakku selama lima minit untuk pusingan pertama dan pada pusingan kedua ternyata memberi

Juara musim keempat Da’i Pendakwah Nusantara dapat impak luar biasa daripada penonton

kelebihan kepada Niezal apabila berjaya menjawab dengan tenang soalan spontan daripada penonton bertajuk perkahwina­n.

Mengulas lanjut mengenai kemenangan­nya, jejaka kelahiran Terengganu ini memanjatka­n rasa syukur terhadap Allah

 ??  ?? Saya tidak jangka akan mara ke final, sekali gus menjadi juara. Bagi saya, ini satu amanah dan tanggungja­wab. Mudahmudah­an dakwah yang diberikan akan sampai ke hati masyarakat PERSEMBAHA­N mantap dari juara Dai musim keempat.
Saya tidak jangka akan mara ke final, sekali gus menjadi juara. Bagi saya, ini satu amanah dan tanggungja­wab. Mudahmudah­an dakwah yang diberikan akan sampai ke hati masyarakat PERSEMBAHA­N mantap dari juara Dai musim keempat.
 ??  ?? PERSEMBAHA­N mengujakan daripbadri­asabnarisa­n peserta Da'i musim keempat, Qody dan Fareez menerusi lagu Lebaran Kejayaan.
PERSEMBAHA­N mengujakan daripbadri­asabnarisa­n peserta Da'i musim keempat, Qody dan Fareez menerusi lagu Lebaran Kejayaan.
 ??  ?? DA'I Niezal yang dinobatkan juara Da'i musim keempat membawa pulang hadiah wang tunai
RM50,000.
DA'I Niezal yang dinobatkan juara Da'i musim keempat membawa pulang hadiah wang tunai RM50,000.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia