Harian Metro

LALUAN SUKAR

- AFP

„ Spurs perlu bangkit perbaiki imej pasukan

Tottenham Hotspur berdepan ujian getir apabila bertandang ke Stamford Bridge - venue sama yang menyaksika­n mereka seri 2-2 dengan Chelsea sekali gus menamatkan peluang untuk muncul juara musim lalu.

Ketika itu, sembilan pemain Spurs dilayangka­n kad kuning dan Mousa

Dembele digantung enam perlawanan kerana mengasari Diego

Costa, 2 Mei lalu dan keputusan aksi itu membolehka­n Leicester City dinobatkan selaku juara.

Skuad

Mauricio

Pochetttin­o itu akan sekali lagi kami perlu melupakan segala-galanya cuba mengetepik­an semua kerana kami rasa kecewa apatah lagi mereka akan menghadapi perlawanan sudah pun tersingkir penting, Sabtu (malam daripada siangan Liga Juara-Juara ini).” gara-gara tewas di Harry Kane meledak dua tangan Monaco tetapi penjaga gol ketika membantu Spurs gol Hugo Lloris bangkit daripada ketinggala­n berkata, mereka akan menjadikan sebelum menewaskan kunjungan ke Chelsea West Ham United 3-2 di sebagai medan untuk White Hart Lane sebelum bangkit. ini.

“Saya pernah mengatakan Tetapi itulah satu-satunya perkara sama selepas kami kemenangan yang diraih tewas di tangan (Bayer) Leverkusen Spurs sepanjang sembilan di Wembley: perlawanan dalam semua ini adalah perlawanan pertanding­an dan ia mengakibat­kan terbaik untuk pasukan itu tersadai kami bangkit,” di tangga kelima, empat kata pemain antarabang­sa mata di belakang pendahulu, Perancis Chelsea. itu selepas Chelsea pula lebih cemerlang mereka apabila menang tumbang 1-2 semua enam perlawanan kepada Monaco terakhir tanpa melepaskan di Stade sebarang gol dan mereka Louis II, pasti bersandar kepada rekod Rabu lalu. tanpa kalah di tangan Spurs setiap kali bermain di “Satu-satunya tempat sendiri sejak 26 tahun lalu. Pertahanan tengah Gary Cahill berkata, adalah penting perkara untuk pemain tidak terbawa-bawa dengan rekod itu. yang “Kami gembira dengan boleh usaha kami tetapi liga kami kami lakukan belum habis lagi,” katanya. ketika ini ialah lupakan perkara “Masih banyak lagi aksi lalu dan terus yang belum dimainkan Krismas memandang ke depan. juga masih jauh justeru, kami perlu terus

“Ia bermain seperti biasa dan yang cuba menghasilk­an persembaha­n buat seperti yang kami lakukan

(gambar)

kekecewaan sangat berat kami tetapi sejak beberapa minggu lalu.”

Jika Chelsea tercicir mata, Liverpool dan Manchester City - kedua-duanya hanya ketinggala­n satu mata - berpeluang memintas Blues di tangga teratas liga.

Liverpool yang kehilangan tempat teratas selepas sekadar seri tanpa jaringan di Southampto­n minggu lalu, akan melayan kunjungan Sunderland manakala City akan bertandang ke Burnley.

 ??  ?? PEMAIN AS Monaco Bernardo Silva (tengah) dikepung pemain Spurs.
PEMAIN AS Monaco Bernardo Silva (tengah) dikepung pemain Spurs.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia