Harian Metro

Fokus utama cari pemimpin pelapis

-

Kuala Lumpur: UMNO tidak boleh lagi bersikap menunggu sebaliknya perlu berusaha keras mencari pemimpin pelapis yang boleh memberi sumbangan terhadap perjuangan parti.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammudd­in Hussein berkata, pendekatan menunggu sudah tidak relevan lagi bagi UMNO yang memerlukan bakat yang boleh memberi nafas baharu serta nilai tambah kepada parti.

Katanya, fokus utama UMNO adalah untuk mencari dan menggilap bakat berpotensi dalam kalangan golongan muda yang akan meneruskan perjuangan parti pada masa hadapan.

“Pendekatan menunggu mereka yang berbakat untuk tampil dan menawarkan diri bagi menyertai dan menyumbang kepada parti sudah tidak relevan.

“Hari ini, kita yang perlu keluar mencari bakat. Bakat yang boleh memberi nafas baharu kepada parti, bakat yang boleh memberi nilai tambah kepada aspirasi dan perjuangan parti, lebih penting, bakat yang boleh dididik dan dibentuk menjadi pelapis parti.

“Fokus utama UMNO kini adalah kepada pencarian dan ikhtiar menggilap bakat seperti golongan muda yang bersama kita hari ini. Kita tidak harus teragak-agak untuk melabur demi membongkar potensi bakat baru,” katanya ketika merasmikan Majlis Anugerah Nadi Negara 2016, semalam.

Turut hadir, Ketua Pergerakan Wanita UMNO, Tan Sri Shahrizat Abdul Jalil dan Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Seri Idris Jusoh.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia