Harian Metro

Air naik hingga paras lutut

- Nadzreen Shah Mat Salim am@hmetro.com.my

„ Kawasan Jalan Reko, Sungai Ramal Dalam ditenggela­mi banjir kilat sedalam lebih 0.3 meter

Hujan lebat yang berlaku mengakibat­kan kawasan Jalan Reko dan kawasan Sungai Ramal Dalam di sini, ditenggela­mi banjir kilat sedalam lebih 0.3 meter.

Keadaan itu menyebabka­n kesesakan lalu lintas teruk apabila laluan itu tidak boleh dilalui kereta dan motosikal.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Bandar Baru Bangi Azmel Kamarudin berkata, pihaknya turut menerima panggilan kecemasan berhubung banjir kilat di Kampung Sungai Ramal Dalam, di sini, jam 5 petang semalam.

“Seramai enam anggota dan pegawai bomba bergegas ke lokasi. Air banjir naik sehingga ke paras lutut dan terdapat empat rumah penduduk dimasuki banjir,” katanya, ketika dihubungi, semalam.

Menurutnya, banjir mulai surut sekitar jam 7 malam semalam.

Katanya, kejadian hujan lebat turut mengakibat­kan kejadian pokok tumbang yang menghalang jalan di Seksyen 8, Bandar Baru Bangi.

“Anggota bomba menggunaka­n gergaji untuk memotong dahan pokok serta membersihk­an lokasi kejadian,” katanya.

Sementara itu, dalam kejadian berasingan, sebuah kereta yang diparkir di hadapan perumahan Polis Diraja Malaysia (PDRM) Desa Tasik, Sungai Besi, Kuala Lumpur, remuk dihempap sebatang pokok akibat hujan lebat yang melanda awal pagi, semalam.

Pegawai Pasukan Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM) Kuala Lumpur Leftenan Shahrul Kamar Mohd Johari berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan jam 2.30 pagi dan sepasukan anggota dikerahkan ke lokasi kejadian untuk membersihk­an lokasi.

 ??  ?? ANGGOTA bomba memantau keadaan di kawasan Sungai Ramal Dalam yang terjejas ditenggela­mi air.
ANGGOTA bomba memantau keadaan di kawasan Sungai Ramal Dalam yang terjejas ditenggela­mi air.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia