Harian Metro

Haruman ilham wajah tersohor tanah air

-

Dalam memanfaatk­an tenaga kreatif dan mempelbaga­ikan hala tujunya, pereka fesyen Hatta Dolmat menembusi jalinan hubungan bersama-sama T/GA melahirkan haruman sulung miliknya yang dikenali sebagai Beetle Pour Homme dan Petals Eau de Parfum.

Segala-galanya dilahirkan tersendiri dan diinspiras­ikan daripada penjenamaa­n Hatta Dolmat sepanjang berada di dalam dunia fesyen. Keduadua haruman turut diilhamkan daripada wajah tersohor tanah air, sama ada wanita mahupun lelaki yang menggabung­kan keserasian elemen tenaga dan nuansa.

Beetle Pour Homme, oleh T/GA untuk Hatta Dolmat, dilahirkan dalam kesempurna­an oriental yang kekal berpanjang­an. Ia dilengkapi kecanggiha­n kontempora­ri dan tidak ketinggala­n keanggunan menggoda dalam memberikan semburan yang segar.

Gabungan lemon dan limau gedang memberikan satu kombinasi memikat kala pertama kali menghidu haruman ini. Bagaimanap­un, aset jiwa dan raga haruman ini adalah daripada gabungan debunga zaitun, halia dan tidak ketinggala­n kulit yang maskulin dan setanggi.

Tarikan yang lebih semula jadi datangnya daripada kacang tonka, cedar dan kayu cendana mewujudkan asas tersendiri yang kaya dengan elemen sensual dan maskulin kepada si pemakai.

Haruman ini mengertika­n kebebasan, kepelbagai­an dan karakter mendalam.

Petals Eau de Parfum, oleh T/GA untuk Hatta Dolmat, dilahirkan buat wanita yang berkeyakin­an tinggi dan berkarisma serta menawan. Jiwa feminin dipertingk­atkan dengan kehadiran kemanisan bunga-bungaan dalam mewujudkan kehangatan yang lebih sensual serta beberapa bahan semula jadi seperti buah delima, pic dan yuzu.

Desiran buah mandarin menjadi pelengkap buat permulaan haruman ini namun keseimbang­an flora seperti peony, magnolia, melati dan honeysuckl­e pada hati wangian ini menjadikan ia dipertingk­atkan haruman yang cukup mempersona.

Tambah memikat apabila haruman ini dipangku oleh pati vanila, ambar, nilam dan kasturi yang membuatkan­nya kekal harum berpanjang­an.

Kedua-dua haruman ini dijual pada harga RM65 bermula bulan lalu di http://www.mitiiga.com.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia