Harian Metro

Sarung tangan berdarah

- Sarah Zulkifli sarah@hmetro.com.my

Seorang saksi memberitah­u Mahkamah Tinggi, di sini, semalam terdapat kesan darah Timbalan Pendakwa Raya, Datuk Anthony Kevin Morais pada dua sarung tangan yang ditemui tersorok dalam kenderaan pacuan empat roda dipercayai digunakan untuk melanggar kenderaan dipandu mendiang.

Anggota Forensik Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kedah, Sarjan Azmi Shaari, 55, berkata, kedua-dua sarung tangan getah berwarna hitam itu ditemui di tempat duduk pemandu kenderaan Mitsubishi Triton itu.

“Sarung tangan itu ditemui di bahagian depan di bawah tempat duduk pemandu.

“Kalau dari depan, sarung tangan itu tak nampak dan hanya boleh dilihat dari belakang, ia berada dalam plastik,” katanya ketika menjawab soalan Timbalan Pendakwa Raya, Wan Shaharuddi­n Wan Ladin dalam perbicaraa­n kes pembunuhan Kevin Morais, yang masuk hari ke-33.

Sebelum ini, Ahli Kimia Forensik Jabatan Kimia, Nor Aidora Saedon, 43, dalam perbicaraa­n mengesahka­n kesan darah itu sepadan dengan asid deoksiribo­nukleik (DNA) Kevin Morais.

Saksi pendakwaan ke-48 itu berkata, beliau diarahkan Pegawai Risikan Pasukan Khas Jenayah Terancang (STAFOC) Bukit Aman, Asisten Komisioner Shazeli Kahar mencari barang kes berkaitan kes itu dalam kenderaan Mitsubishi Triton yang berada di alamat No 13, Lorong Cendawan 6/4, Taman Bayan, Lunas, Kulim, Kedah.

Pada 27 Januari lalu, enam lelaki, G Gunasekara­n, 48, R Dinishwara­n, 24, A K Thinesh Kumar, 23, M Vishwanath, 26, S Nimalan, 23,

„ Bukti ditemui disembunyi­kan dalam kenderaan pacuan empat roda

dan S Ravi Chandaran, 45, mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan membunuh Kevin Morais antara jam 7 pagi hingga 8 malam, 4 September 2015 antara Jalan Dutamas Raya Sentul dan 1, Jalan USJ1/6D, Subang Jaya.

Mereka berdepan hukuman mati mandatori jika disabitkan kesalahan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Seorang lagi tertuduh, R Kunaseegar­an, 53, yang juga pakar patologi tentera mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan bersubahat dengan enam lelaki itu dalam pembunuhan Kevin Morais di tempat, tarikh dan masa sama.

 ??  ??
 ??  ?? LAPORAN Harian Metro, semalam.
LAPORAN Harian Metro, semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia