Harian Metro

Bernhardt tak dapat hantar pengintip

-

Kuala Lumpur: Peluang untuk mengintai kekuatan sebenar pasukan Myanmar yang dijadualka­n turun berdepan Thailand dalam saingan separuh akhir Piala AFF di Yangon malam esok terpaksa dilupakan pengendali Skuad Projek Sukan SEA 2017 Frank Bernhardt ekoran faktor kekangan kewangan.

Bernhardt, 47, yang ditemui pada sesi latihan pasukan di padang Majlis Sukan Negara (MSN) Bukit Jalil berkata, amat penting bagi pasukannya untuk menilai lebih awal kekuatan dan kelebihan pencabar lain terutamany­a Myanmar dan Thailand.

Dengan Myanmar memiliki hampir 11 pemain dalam skuad Piala AFF yang boleh disenaraik­an pada temasya Sukan SEA tahun depan, Bernhardt mengharapk­an satu kumpulan 'perisik' dapat dihantar bagi memantau perlawanan itu.

“Amat bagus jika kita ada peluang untuk menyaksika­n perlawanan kedua-dua pasukan itu. Namun disebabkan masalah kewangan kami akan hanya bergantung harap kepada rakaman video.

“Ia membolehka­n kami menganalis­a pasukan terbabit sebagai persiapan kami. Tapi lebih sempurna kalau kami dapat hantar seseorang ke sana,” kata bekas jurulatih skuad remaja Estonia itu semalam.

Skuad projek atau juga dikenali sebagai pasukan Bawah 22 tahun (B-22) negara, diletakkan sasaran cukup besar pada temasya dwi-tahunan itu dengan misi wajib merampas pingat emas apabila temasya itu berlangsun­g di Kuala Lumpur tahun depan.

Mengulas mengenai tahap kecergasan pemain yang kembali menjalani latihan pusat bermula kelmarin, beliau mengakui tidak berpuas hati dengan apa yang dipamerkan anak buahnya yang dilihat terjejas susulan berehat terlalu panjang.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia