Harian Metro

Putih mata rokok seludup dirampas

- Amirul Haswendy Ashari haswendy@hmetro.com.my

Pelakon dan penyanyi Ayda Jebat mendominas­i tiga kategori di Anugerah Melodi 2016, termasuk kategori utama Personalit­i Sensasi Melodi 2016 di Dewan Tun Dr Ismail, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), malam tadi.

Selebriti yang mempunyai pengikut di laman sosial Instagram mencecah 2.2 juta itu berjaya mengatasi Nora Danish, Emma Maembong, Nelydia Senrose dan Zizan Razak untuk kategori Personalit­i Media Sosial Melodi.

Dia yang popular melalui

Melodi (Zizan Razak), Personalit­i Sukan Melodi (Datuk Lee Chong Wei) dan Personalit­i Drama Melodi dimenangi Fattah Amin.

Barisan pemenang ditentukan melalui undian sepenuhnya oleh penonton di www.anugerahme­lodi.com.my sejak 31 Oktober sehingga 30 November lalu. Seorang lelaki berputih mata apabila tidak sempat mengedar rokok seludup dibawanya selepas ditahan anggota Pasukan Polis Marin (PPM) Wilayah 3 di Jalan Wong Ah Jang, di sini, awal pagi kelmarin.

Lelaki berusia 56 tahun itu dipercayai anggota sindiket pengedaran rokok seludup pelbagai jenama di bandar ini dan tindakan

Ayda Jebat muncul Personalit­i Muzik Melodi malam tadi

pantas anggota PPM berjaya menahan suspek yang dalam perjalanan mengedar bahan larangan terbabit.

Komander PPM Wilayah 3 Asisten Komisioner Zulkafli Sariaat berkata, hasil maklumat risikan pihaknya menahan kereta Proton Saga FLX dipandu seorang lelaki mencurigak­an jam 2.30 pagi di lokasi berkenaan.

 ??  ??
 ??  ?? AYDA Jebat
AYDA Jebat

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia