Harian Metro

SINOPSIS

- TV1/10 PAGI PANGGUNG AHAD: LARI 2016 TV2/11 MALAM TELEMOVIE: ABADI TV3/12.30 TENGAH MALAM MALAY MOVIE: SETULUS KASIH TV9/11 MALAM SARANGHAE: THE RELATION OF FACE, MIND AND LOVE ASTRO RIA/10 PAGI SURAT BUAT BAKAL ISTERIKU ASTRO PRIMA/12 TENGAH HARI HARU

Azim, Keoi dan Fuzi yang takut untuk berkhatan, merancang pelbagai muslihat bagi menggagalk­an majlis khatan mereka. Bagaimanap­un, setiap rancangan mereka berjaya dipatahkan Sarjan Hassan, bekas tentera yang menjadi kepercayaa­n Pak Husin.

Pelakon: Syamin Razi, Habiel Durani Halim, Fariz Iskandar, Arja Lee, Nur Fathia Abadi dan Puteri menuntut di sekolah menengah yang sama. Masing-masing mempunyai prinsip hidup berbeza. Puteri, anak usahawan wanita berjaya adalah seorang gadis yang tidak suka menjalin hubungan cinta. Dia sangat aktif di sekolah dan dilantik sebagai Ketua Sidang Redaksi Majalah Sekolah. Abadi pula bekas pemain hoki yang terpaksa berhenti akibat penyakit Zulaikha dibesarkan di rumah kebajikan Raudhatul Jannah. Berkat kesungguha­nnya, dia berjaya meraih sarjana muda dalam bidang Sains Bioperubat­an. Dia kemudian bekerja sebagai pensyarah di kolej swasta. Pelakon: Azlee Khairi, Amyra Rosli, Arja Lee, Namron Kang Tae Poong, arkitek kacak dan berjaya. Dia menitikber­atkan bahan binaan berbanding reka bentuk sesebuah bangunan. Suatu hari, dia terbabit dalam kemalangan jalan raya hingga menyebabka­n kerosakan visual. Dia masih boleh melihat tetapi semua yang cantik pada matanya kelihatan hodoh dan sebaliknya.

Pelakon: Kang Ji Hwan, Lee Ji Ah, Lee Dong Hoon, Hwang Jung Eum, Jeon Soo Kyung Qaisara menerima sepucuk surat tertera ‘Untuk Bakal Isteriku Qaisara’. Dia tertanya-tanya siapakah pengirim surat itu. Dia mula menyiasat perkara itu dalam kalangan senior mengenai pelajar bernama Fakrul Razi. Awalnya dia cuba merahsiaka­n hal itu daripada pengetahua­n rakan-rakannya tetapi akhirnya diceritaka­n juga kepada sahabat karibnya, Izati. Sejak menerima surat itu, Qaisara cepat perasan. Manamana lelaki yang memandangn­ya pasti dilabel sebagai Fakrul Razi.

Pelakon: Shukri Yahaya, Sari Yanti, Ainul Aishah, Anis Al-Idrus,

Aznah Hamid Kisah cinta pasangan suami isteri yang menghadapi dugaan di penghujung usia. Pak Atan menghidap Alzheimer. Dia lupa siapa isterinya dan cuba memikat wanita lain. Sikap Pak Atan menguji kesabaran Mak Yun dan anak mereka.

Pelakon: Nasir Bilal Khan, Fauziah untuk mencari rentak paduan suara yang serasi supaya dapat diterjemah­kan dalam bentuk persembaha­n.

Lapan pasangan bintang duo yang bakal berentap di pentas Duo Star untuk musim yang pertama adalah Syamel dan Ernie Zakri, Asfan dan Aweera, Awi Rafael dan Kaka Azraff, Ila Damiaa dan Yasin, Haiza dan Aepul Drama Band, Ronnie Hussein dan Hanis isteri yang taat kepada Amir dan juga ibu penyayang kepada dua anaknya, Akmal dan Adam. Mereka sekeluarga memiliki kehidupan yang selesa dan sempurna disebabkan kejayaan Amir dalam perniagaan. Hanis mula mempertika­ikan sikap Amir yang suka bersedekah. Bagi Hanis, kekayaan yang mereka miliki harus digunakan untuk kesenangan mereka sekeluarga. Hanis mula bersikap boros dan mementingk­an diri sendiri.

Pelakon: Fiza Halim, Adam

AF, Sari Yanti, Mumtazar, Firdaus Sarah Fazny, Harris Baba dan Ning Baizura serta Firman dan Ayai.

Mereka diadili juri tetap iaitu Datuk Acis, Datuk Hattan dan Adibah Noor. Selama tujuh minggu, konsert mingguan Duo Star akan disiarkan setiap Ahad, jam 9 malam bermula 25 Disember ini secara eksklusif di Astro Ria (104) dan siaran serentak di saluran Ria HD (123).

 ??  ?? FIZA Halim
FIZA Halim
 ??  ??
 ??  ?? ARJA Lee
ARJA Lee
 ??  ?? AMYRA Rosli
AMYRA Rosli
 ??  ?? SHERRY Ibrahim
SHERRY Ibrahim

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia