Harian Metro

Tiada perubahan taktikal: Zulhamizan Piya tetap setia bersama Kelantan

- Asrol Awang sukan@hmetro.com.my Hazira Ahmad Zaidi sukan@hmetro.com.my Nazri Abu Bakar sukan@hmetro.com.my

„ Pengendali Pahang puas hati prestasi, komitmen pemain

Tiada perubahan taktikal akan dilakukan jurulatih Pahang Zulhamizan Zakaria apabila bertemu Polis Diraja Malaysia (PDRM) pada aksi final Piala Emas Raja-Raja 2016 di Stadium Darul Makmur, malam ini.

Zulhamizan berkata, keputusan itu dibuat kerana beliau berpuas hati dengan prestasi dan komitmen pemain ketika aksi separuh akhir bertemu Kuala Lumpur yang menyaksika­n anak buahnya menang 2-0.

Bagaimanap­un, beliau berkata, perubahan senarai kesebelasa­n utama akan tetap berlaku jika ada pemain mengalami kecederaan saat akhir.

“Saya percaya dengan semua pemain yang bakal membantu pasukan mencatat kemenangan sekali gus menjulang piala. Walaupun PDRM akan memberikan tentangan, pemain Pahang perlu bijak menguasai permainan.

“Saya percaya pemain mampu melaksanak­an tugas yang diamanahka­n dan segala peluang dimiliki tidak sesekali dipersiaka­n kerana Pahang memiliki kelebihan Kota Bharu: Walaupun status penyertaan Kelantan dalam Liga Malaysia (Liga-M) musim depan masih samar, pemain tengah Mohd Badhri Mohd Radzi tetap menunjukka­n komitmen tinggi untuk terus bersama The Red Warriors (TRW).

Menurut Mohd Badhri, 34, atau lebih dikenali sebagai Piya, dia sedar krisis yang sedang dihadapi Persatuan Bolasepak Kelantan (KAFA) namun sebagai pemain dia tetap setia dengan TRW selagi beraksi di tempat sendiri.

“Seharusnya, apabila beraksi di tempat sendiri dan dibantu sokongan peminat, ia memberi peluang lebih baik untuk muncul juara,” katanya.

Zulhamizan yang juga bekas pemain kebangsaan berkata, skuadnya akan memanfaatk­an kelebihan yang ada untuk menyekat lawan daripada membawa pulang piala yang menjadi rebutan.

Menurutnya, kemenangan 2-0 Pahang ke atas lawan sama di peringkat kumpulan bukan satu jaminan kerana PDRM sudah menunjukka­n kebangkita­n sejak di suku akhir lagi.

“Saya cuma mengharapk­an barisan pemain beraksi cemerlang dan segala peluang dimiliki disempurna­kan sebaiknya.

“Apa yang kami perlukan adalah sokongan pemain ke-12 iaitu penyokong yang diharap memenuhi stadium sebagai pencetus semangat,” katanya. kudratnya diperlukan.

Katanya, dia tidak mahu terlalu memikirkan soal kemelut yang melanda pasukan dan menyerahka­n segala-galanya kepada pihak pengurusan.

“Saya tetap dengan pendirian saya dan masih mempunyai komitmen tinggi untuk bermain dengan Kelantan.

“Saya harap KAFA segera mencari jalan penyelesai­an bagi memastikan Kelantan dapat menyertai Liga-M musim depan,” katanya.

Akhbar sebelum ini melaporkan keputusan sama ada Kelantan akan terus beraksi pada musim depan akan ditentukan Khamis ini.

Perkara itu disahkan Naib Presiden KAFA Datuk Rosmadi Ismail yang mengaku pihaknya berdepan masalah kewangan hingga tidak dapat membiayai pasukan musim depan. Melaka: Ketua Menteri Datuk Seri Ir Idris Haron terus menerajui kepimpinan Persatuan Bolasepak Melaka United (MUSA) selepas sesi Kongres Tahunan kali MUSA ke-61 berlangsun­g di Bandaraya Melaka, kelmarin.

Pemilihan sebulat suara itu menyaksika­n Idris menerajui MUSA buat kali kedua berturut-turut sambil timbalan presiden

 ??  ?? Saya cuma mengharapk­an barisan pemain beraksi cemerlang dan segala peluang dimiliki disempurna­kan sebaiknya”
Saya cuma mengharapk­an barisan pemain beraksi cemerlang dan segala peluang dimiliki disempurna­kan sebaiknya”

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia