Harian Metro

Alam baharu Alvin, Reshma

- Amirul Haswendy Ashari haswendy@hmetro.com.my

Pelakon dan penyanyi bukan Melayu akui kehidupan

berubah sekelip mata

Populariti dikecapi dalam sekelip mata kedua-dua bintang bukan Melayu ini, Alvin Chong dan Reshma nyata memberi impak tersendiri dalam kehidupan masing-masing.

Alvin, 25, yang mula dikenali melalui drama bersiri Suri Hati Mr Pilot, sehingga kini masih tidak percaya percubaan kali pertama berlakon drama Melayu membuahkan hasil sehingga namanya kini mulai meniti di bibir peminat tempatan.

Katanya, dia membabitka­n diri dalam industri hiburan hampir lapan tahun dan sudah menghasilk­an album, berlakon filem dan drama tetapi semuanya untuk pasaran Cina.

“Drama Suri Hati Mr Pilot membuatkan peluang saya masuk ke dalam pasaran Melayu lebih terbuka luas. Pada masa ini, saya masih mencari pengurusan yang sesuai untuk mewakili saya untuk pasaran Melayu,” katanya.

Pelakon lulusan bidang Seni Reka Grafik dan fasih berbahasa Melayu ini akan muncul dalam program realiti untuk WebTV Astro Gempak dan telefilem khas raya, arahan Michael Ang.

“Single lagu Melayu saya, Lagumu juga mula mendapat tempat dalam kalangan pendengar. Jika tiada aral, saya akan muncul dengan single kedua berbahasa Melayu ciptaan Ippo Hafiz,” katanya.

Wataknya sebagai Dr Cinta dalam drama Suri Hati Mr Pilot tidak hanya berjaya menaikkan namanya malah diberi peluang melancarka­n minyak wangi menggunaka­n jenama Dr Love Fragrance.

Katanya, ia sekadar percubaan untuk pasaran tempatan dan hanya mensasarka­n 500 botol.

Bagi pemenang tempat ketiga

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia