Harian Metro

Syuhada tak bosan diami flat

-

Ruang tamu sempit terasa lapang lepas dihias kemas bersama ibu

dalam keluargany­a amat erat di antara ibu dan anak.

Kata Syuhada, biarpun dari segi harta kehidupann­ya tidaklah mewah tetapi perkara utama dan paling penting dalam keluarga ialah kasih sayang.

“Terus terang, kalau dilihat pada keluasan rumah ini tidaklah sebesar mana tetapi ia sangat bermakna buat kami adikberadi­k.

“Dari kecil hingga dewasa, terlalu banyak kenangan indah yang tak mampu kami enam beradik lupakan pernah berlaku dalam rumah ini.

“Bahkan sampai sekarang, walaupun empat adik-beradik sudah berkahwin dan memiliki keluarga sendiri, mereka tetap datang berkunjung.

“Terutama pada hujung minggu dan cuti umum, suasana dalam rumah ini pasti riuh dengan kehadiran sembilan anak saudara saya,” katanya.

Menurut Syuhada, memang menjadi rutin abang dan kakak untuk senantiasa meluangkan masa datang ke rumah itu walaupun sudah berumah tangga.

Kediaman yang dihuni Syuhada bersama ibu bapanya tersusun kemas dan susun atur serta tatarias ruang tamu rumah dilakukan ibunya, Raja Habibah Raja Tam, 56, yang memang suka menghias.

Kata Syuhada, walaupun keluasan rumahnya terhad, ia tidak pernah mendatangk­an masalah pada dia dan ibunya untuk senantiasa menghiasny­a.

“Jika kami dua beranak berkunjung ke kedai perhiasan kelengkapa­n rumah, pasti ada hiasan baru yang dibeli,” katanya.

Kawasan tempatnya membesar itu cukup bermakna buat Syuhada

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia