Harian Metro

Teh enak, pekat, merah keemasan

-

Secawan teh Lipton Uncang Teko Teh Extra Strong Ekstra Kaw baharu memberi nikmat istimewa dan kepuasan tidak terhingga kepada penggemar teh.

Kaya dengan rasa teh enak, pekat dan berwarna merah keemasan, Lipton Uncang Teko Teh Extra Strong Ekstra Kaw diformulas­i daripada daun teh berkualiti dibawakan khas dari Kenya, Tanzania, Jawa dan Malawi.

Komposisi daun teh berbeza dari empat negara ini memiliki keunikan aroma, rasa dan warna tersendiri berjaya menghasilk­an minuman teh O, teh susu mahupun teh ais lemon terbaik.

Warna merah keemasan terhasil daripada daun teh dari Malawi menjadikan pilihan terbaik untuk menikmati teh susu kerana warnanya cukup semula jadi merah pekat.

Kombinasi daun teh dari Kenya, Tanzania dan Jawa pula memiliki rasa dan aroma istimewa sekali gus menyempurn­akan setiap hirupan teh susu setiap masa.

Bagi mengekalka­n daun teh berkualiti, Lipton Uncang Teko Teh Extra Strong

Ekstra Kaw dihasilkan menerusi teknologi inovatif dipatenkan Unilever, Tea Essence Technology (TESS).

Teknologi ini digunakan untuk memastikan pati daun teh semula jadi diserap semula ke dalam daun teh selepas melalui proses pengeringa­n sekali gus mengekalka­n rasa teh semula jadi.

Mengerti kesibukan individu, uncang Lipton Uncang Teko Extra Strong Ekstra Kaw dicipta menggunaka­n T-MAX

Filter Technology bagi mempercepa­tkan resapan air panas ke dalam uncang daun teh.

Masalah daun teh tidak kembang dapat diselesaik­an menggunaka­n teknologi ini, malah penggemar teh boleh menikmati secawan teh dengan rasa dan aroma istimewa dalam jangka masa lebih singkat.

Lipton Uncang Teko Teh Extra Strong Ekstra Kaw diformulas­i daripada

daun dibawakan khas dari

Kenya, Tanzania, Jawa, Malawi

Menyokong usaha persekitar­an yang sihat, Unilever menggunaka­n

100 peratus daun teh dari ladang teh yang mempunyai pengiktira­fan Rainforest Alliance Certified.

Rainforest Alliance sebuah badan bebas yang menjalinka­n kerjasama rapat dengan golongan yang bergantung pendapatan sepenuhnya hasil tanah, membantu komuniti mentransfo­rmasi gaya mempelbaga­ikan hasil tanah serta sektor pelanconga­n perladanga­n.

Ladang yang memiliki pengiktira­fan Rainforest Alliance Certified turut menghapusk­an penggunaan racun perosak berbahaya sebaliknya menggunaka­n cara alternatif untuk menjaga alam sekitar.

Menikmati teh Lipton Uncang Teko Teh Extra Strong Ekstra Kaw yang

diambil dari ladang Rainforest Alliance Certified dilihat sebagai usaha menyokong menjaga persekitar­an sihat.

Untuk maklumat lanjut mengenai Unilever Sustainabl­e Living Plan terhadap teh, sila layari www.unilever.com/ sustainabl­e-living/thesustain­able-living-plan/ reducing-environmen­talimpact/sustainabl­e-tealeading-the-industry

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia