Harian Metro

Lelaki 300kg kerah kudrat 14 anggota bomba

-

Kuala Lumpur: Seramai 14 anggota bomba mengerah segala kudrat bagi mengangkat serta mengusung seorang lelaki sakit seberat kira-kira 300 kilogram (kg).

Dalam kejadian jam 1.40 petang semalam, mangsa, Mohd Hafis B Suleman, 30, diserang sesak nafas ketika berada di rumahnya di tingkat empat pangsapuri didiami di Desa Pandan Jalan Kampung Pandan, di sini.

Difahamkan, petugas perubatan Hospital Kuala Lumpur (HKL) yang dipanggil untuk memberi rawatan awal terpaksa meminta bantuan bomba untuk memindahka­n lelaki itu ke hospital.

Sepasukan anggota Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) KLCC dibantu BBP Pudu dan BBP Hang Tuah kemudian berusaha menurunkan mangsa ke tingkat bawah kediaman itu dengan mengambil masa lebih 30 minit.

Bagaimanap­un, mangsa yang mengalami masalah obesiti dan sukar berjalan disahkan meninggal dunia kira-kira jam 3 petang semalam ketika menerima rawatan di HKL.

Ketua Pusat Gerakan Operasi Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur, Samsol Maarif Saibani berkata, anggota bomba terpaksa menggunaka­n pengusung untuk mengangkat mangsa yang tidak dapat bergerak.

“Anggota bomba terpaksa berhati-hati ketika membawa mangsa turun berikutan ruang di bahagian tangga sempit,” katanya.

„

ditemui di lokasi kejadian, semalam.

Treler malang itu dikatakan dalam perjalanan menuju ke Bukit Jalil, Kuala Lumpur bagi menghantar paip besi berkenaan.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Semenyih, Zainal Elias Abdul Aziz berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada jam 11.15 pagi sebelum lapan anggota bersama satu jentera bergegas ke lokasi kejadian.

“Sebaik tiba di lokasi kejadian, kami mendapati treler itu sudah terbakar 100 peratus dan bomba mengambil masa 15 minit untuk mengawal sepenuhnya kebakaran,” katanya.

 ??  ?? TRELER yang meragut nyawa Molok dan Rosana (gambar kecil) apabila terbabas berhampira­n Hentian Beranang, Semenyih.
TRELER yang meragut nyawa Molok dan Rosana (gambar kecil) apabila terbabas berhampira­n Hentian Beranang, Semenyih.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia