Harian Metro

SINOPSIS TV

- TV3, 10 malam DARK SHADOWS TV3, 1.30 tengah hari OH! FATIMAH TV3, 9 malam SEIN DAN LUNA EPISOD 13 TV3, 7 malam CINTA ROLLER COASTER EPISOD 18

Pada tahun 1760, keluarga Collins berpindah dari Liverpool, England ke Maine, Amerika Syarikat dan membuka bandar perikanan, Collinspor­t yang juga lokasi mereka membuka hartanah, Collinwood.

Ketika baru tiba di sana, Barnabas bertemu Angelique Bouchard yang jatuh cinta terhadapny­a.

Ibu Angelique yang juga ahli sihir memberi amaran kepada kepada gadis itu supaya hanya bersosial dengan golongan diraja.

Namun, Angelique tidak mengendahk­an amaran itu, bahkan terus mengikut keluarga berkenaan dan berharap agar sentiasa diberi perhatian oleh Barnabas.

Selepas 16 tahun, Barnabas pun membesar dan menjadi lelaki dewasa seterusnya jatuh cinta dengan gadis bernama Josette du Pres.

Itu secara tak langsung membuatkan Angelique yang kini bekerja sebagai pembantu rumah di rumahnya mula iri hati.

Angelique kemudian menyihir keluarga Collins. Masih tidak berpuas hati, Angelique kemudian membunuh Jossette dengan merancang kematianny­a di tepi gaung. Rahmat dan Fatimah adalah pasangan suami isteri yang mempunyai seorang anak perempuan bernama Jita. Rumah tangga mereka sering dilanda masalah.

PELAKON: AR Badul, Raja Noor Baizura & M Rajoli

Namun, Barnabas pula tidak boleh mati kerana disumpah Angelique untuk terus hidup selama-lamanya sebagai puntianak.

PELAKON: Johnny Depp, Michelle Pfeiffer, Helena Bonham Carter, Eva Green & Jackie Earle Haley Huzair memujuk Luna agar menerangka­n segala-galanya dan Luna mengakui semua hanyalah sejarah. Yang penting, pernikahan mereka tetap diteruskan. Maseira terjumpa telefon kepunyaan Sein. Huzair terbaca mesej antara mereka sewaktu dulu.

PELAKON: Syazuwan Hassan DFKL, Mimi Lana, Ika Nabila & Shiqin Kamal Mereka mahu memberi pengajaran kepada Shakir dan Ziany. Ziany merayu ibu bapa mentuanya untuk pulangkan Zarra kepadanya tetapi mereka tetap dengan keputusan mereka.

PELAKON: Puteri Aishah, Syazwan Zulkifly, Nadzmi Adhwa, Nas-T, Arissa Jasmin, Natasha Ellyza & Lan Shiro

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia