Harian Metro

Q TAMBAH FRANCAIS

- Wan Nur Ameera Meor Rozman bisnes@hmetro.com.my

SR Brands (M) Holdings Sdn Bhd (QSR Brands) menerusi KFC Malaysia, merancang membuka 20 hingga 30 restoran baru KFC di seluruh negara sebelum akhir tahun ini.

Pengurus Besar Operasi KFC Malaysia, Kuala Lumpur: i.Star Ideas Factory Sdn Bhd (i.Star), penganjur pameran kelengkapa­n dan produk hiasan kediaman terkemuka, Perfect Lifestyle kembali menganjurk­an pameran itu dengan pelbagai tawaran menarik dan diskaun hingga 80 peratus.

Pengarahny­a, Jason Yap berkata, pameran Perfect Lifestyle ‘17 adalah platform pusat sehenti terbaik untuk mendapatka­n penyelesai­an berkaitan produk kelengkapa­n dan hiasan rumah khususnya menjelang sambutan Tahun Baru Cina (TBC) tidak lama lagi.

“Kami yakin pameran ini mampu menarik 50,000 pengunjung dan menjana jualan antara RM20 hingga RM25 juta sepanjang tiga hari penganjura­nnya kerana diadakan di kawasan strategik serta kurang sebulan sebelum TBC, hujung bulan ini,” katanya ketika taklimat media Perfect Lifestyle ‘17 di sini, semalam.

Beliau berkata, pelbagai tawaran menarik disediakan untuk pengunjung termasuk cenderamat­a alu-aluan berupa botol minuman aluminium edisi terhad Perfect Lifestyle untuk 1,000 pengunjung pertama setiap hari sepanjang tiga hari penganjura­n Chandrasag­ran Munusamy berkata, pasaran Malaysia mempunyai potensi besar dan syarikatny­a sudah mengenal pasti lokasi strategik selain bersedia membangunk­an cawangan baru.

Beliau berkata, syarikatny­a memperuntu­kkan perbelanja­an modal antara RM1 hingga RM4 juta bagi setiap restoran baru bergantung kepada saiz, lokasi dan jenis restoran seperti dalam pusat beli-belah, kios di stesen minyak atau restoran pandu lalu.

“Tahun lalu, kami menepati sasaran

„ QSR Brands rancang buka 30 restoran KFC

pameran itu yang berakhir esok.

Menurutnya, pengunjung berpeluang mendapatka­n hadiah menarik seperti pengukus makanan Tefal, fryer mini Lebensstil dan pembakar roti Panasonic tanpa perlu melakukan pembelian apabila mendaftar di kaunter pameran serta menulis ucapan TBC dan dilekatkan pada ‘Pohon Tuah’ sebelum pemenang dipilih melalui cabutan bertuah. dengan pembukaan 30 restoran baru KFC di seluruh negara, menjadikan jumlah keseluruha­n restoran KFC di Malaysia setakat ini 665.

“Dengan lebih banyak pembanguna­n yang dilaksanak­an kerajaan, kami sentiasa mencari peluang untuk membuka restoran di kawasan pembanguna­n baru yang berpotensi tinggi,” katanya pada majlis pelancaran Cheezy Mushroom Crunch di sini.

Menurutnya, pembiayaan bagi pengembang­an KFC di Malaysia bukan satu isu dan alasan utama bagi penyenarai­an semula di bursa tempatan pada tahun ini seperti yang diuar-uarkan.

Berdasarka­n laporan baru-baru ini, jenama francais makanan segera itu dikatakan akan kembali ke Bursa Malaysia selepas dijadikan syarikat persendiri­an oleh CVC Capital Partners, Kumpulan

“Lebih menarik, sudah pasti aktiviti beli dan menang di mana orang ramai berpeluang menikmati baucar tunai lebih RM50,000 apabila berbelanja dengan jumlah minimum RM1,000, di samping menebus pelbagai hadiah menarik daripada barisan produk berjenama termasuk peket angpau edisi terhad,” katanya.

Perfect Lifestyle ‘17 menyediaka­n 350 ruang pameran yang disertai ratusan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan Johor Corporatio­n pada 2013.

Penyenarai­an semula itu dijangka dilaksanak­an pada tahun ini dengan tawaran awam permulaan (IPO) yang dijangka mampu meraih sehingga RM2 bilion.

“Dana diperoleh daripada penyenarai­an semula itu akan dimanfaatk­an untuk pelbagai tujuan lain dan tidak semestinya untuk pelan pengembang­an KFC saja. Pihak pengurusan sedang meneliti perkara ini, namun masih belum ada kata putus,” katanya.

Sementara itu, Pengurus Besar Kanan Pemasaran, Angelina Villanueva berkata, meskipun pasaran ekonomi tempatan masih terkesan disebabkan faktor ekonomi semasa, pihaknya terus yakin mendapat permintaan memberangs­angkan daripada pelanggan. pempamer yang menjadi peneraju industri dengan menawarkan produk dan perkhidmat­an kelengkapa­n rumah terbaik.

Acara yang berlangsun­g sehingga esok di Pusat Pameran Mid Valley (MVEC) Kuala Lumpur itu bermula pada jam 10 pagi dan berakhir jam 10 malam. Untuk maklumat lanjut, orang ramai boleh melayari laman web Perfect Lifestyle ‘17 di www.perfectliv­in.com

 ??  ?? ANTARA barangan yang ditawarkan di Perfect Lifestyle ‘17, di Pusat Pameran Mid Valley, Kuala Lumpur.
ANTARA barangan yang ditawarkan di Perfect Lifestyle ‘17, di Pusat Pameran Mid Valley, Kuala Lumpur.
 ??  ?? CHANDRASAG­RAN
CHANDRASAG­RAN

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia