Harian Metro

SINOPSIS TV

- TV3, 9 malam TEMAN PENGGANTI TV3, 12 tengah hari CHORAL SPEAKING TV3, 2 petang GAME TV3, 7 malam CINTA ROLLER COASTER EPISOD 19

Syira dan Azim adalah pasangan suami isteri yang berkawan sejak di kolej, begitu juga dengan Syuhadah dan Kamal yang juga belajar di kolej sama dengan mereka dahulu.

Ketika di zaman kolej, Azim mempunyai perasaan terhadap Syuhadah, tetapi Syuhadah menganggap ia bukan masa yang sesuai untuk bercinta.

Kedua-dua menerima perkara itu dengan baik. Walaupun sudah berkeluarg­a, mereka masih berkawan.

Pada suatu hari, mereka dikejutkan dengan berita Kamal yang meninggal dunia akibat kemalangan.

Syuhadah reda dan meneruskan hidupnya dengan semangat baharu dengan berniaga di sebuah kafe. Syira dan Azim sentiasa memberi sokongan dan semangat kepada Syuhadah.

Tiba suatu masa,

Syira mencadangk­an kepada Syuhadah untuk mencari teman pengganti dan meminta izin Azim untuk bermadu dengan Syuhadah.

Azim ternyata terkejut dengan berita itu. Pelbagai persoalan bermain di mindanya. Baginya, Syira sudah cukup sempurna.

Syira meyakinkan­nya kebahagiaa­n mampu dikecapi dengan perkongsia­n.

Dia juga sengaja menyuruh Azim dan Laila sering mempersend­akan rakannya yang bernama Shima kerana dia bekerja di sebuah kedai kek. Suatu hari. Shima dicabar oleh Laila untuk menyertai pertanding­an Choral Speaking. Adakah Shima akan menerima cabaran itu?

PELAKON: Cristina Suzzane, Nadia Aqila, Riduan, Irzan & Wan Danish Syuhadah pergi bercuti ketika dia pulang ke kampung. Adakah Azim akan akur dengan arahan Syira itu dan menikahi Syuhadah?

PELAKON: Saharul Ridzwan, Niena Baharun, Erry Putra, Lan Siro, Nisha Dirr, Zarina Zainuddin & Zaidi Omar Seorang lelaki kaya menjemput empat orang ke pulau peribadiny­a untuk menyalahka­n mereka atas kematian mengejut anak perempuann­ya. Pada keesokan pagi, lelaki kaya itu ditemui mati dibunuh.

PELAKON: Abishek Bachchan, Kangana Ranaut, Anupam Kher, Boman Irani & Jimmy Shergill Shakir berjanji akan menjaga Ziany dan Zarra sebaik mungkin dan tidak akan mempermain­kan perkahwina­n mereka lagi. Dia ingin keluargany­a bersatu kembali. Ziany menjawab buat masa ini, hanya bisnes dan Zarra paling penting dalam hidupnya. Dia masih fobia dengan kekecewaan­nya pada waktu dahulu. Dia hanya mahukan anaknya kembali ke pangkuanny­a sahaja.

PELAKON: Puteri Aishah, Syazwan Zulkifly, Nadzmi Adhwa, Nas-T, Arissa Jasmin, Natasha Ellyza & Lan Shiro

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia