Harian Metro

Lilitan kapten bakar semangat Nasriq

- Mohd Amin Jalil sukan@hmetro.com.my

Seremban: “Pelantikan itu membakar semangat saya untuk berjuang habis-habisan bagi membantu menjulang Negeri Sembilan terutama dalam merealisas­ikan sasaran kejuaraan Liga Perdana musim ini,” kata pertahanan Nasriq Baharom yang dilantik selaku kapten.

Pemain berusia 29 tahun itu berkata, dia berazam untuk melaksanak­an tugas dan tanggungja­wab sebaik mungkin serta menjadi pemimpin yang berwibawa dalam kalangan rakan sepasukan.

“Saya tidak menyangka dilantik sebagai kapten apabila pengumuman itu dibuat Menteri Besar merangkap Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Sembilan (PBNS) Datuk Seri Mohamad Hasan, baru-baru ini, walaupun ada pemain tempatan yang lebih berwibawa.

“Apapun, saya terima tugas dan tanggungja­wab ini dengan keazaman tinggi untuk membantu mengembali­kan semula reputasi pasukan terutama membantu merealisas­ikan sasaran kejuaraan liga.

“Biarpun saya akui tugas itu bukan mudah untuk dicapai dan memerlukan komitmen tinggi semua pemain, tapi saya akan berusaha keras melaksanak­annya dengan sebaik mungkin, malah yakin melalui gabungan pemain lama dan muda, kami berupaya merealisas­ikannya nanti,” katanya semalam.

Berpanduka­n senarai pemain yang menganggot­ai skuad Negeri Sembilan musim ini mendapati pengurusan pasukan itu mengekalka­n sebahagian pemain musim lalu selain menambah enam pemain tempatan baharu serta empat pemain import.

Nasriq yang pernah beraksi dengan FELDA United dan Selangor berkata, pihaknya juga yakin dengan kewibawaan ketua jurulatih, Mohd Asri Ninggal yang dibantu Jorg Peter Steinebrun­ner dari Jerman, sebagai pengarah teknikal dan penolong jurulatih, untuk merencana strategi terbaik bagi menterjema­hkan kejayaan pasukan sama ada dalam liga, Piala FA atau Piala Malaysia.

 ??  ?? NASRIQ (kiri) tak sangka dilantik sebagai ketua pasukan Negeri Sembilan.
NASRIQ (kiri) tak sangka dilantik sebagai ketua pasukan Negeri Sembilan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia