Harian Metro

Cabaran tetap getir

- Ferzalfie Fauzi ferzalfie@hmetro.com.my

„ Zulfadli waspada kehebatan lawan di Masters Malaysia

“Bukan mudah walaupun beraksi di gelanggang sendiri,” ujar pemain perseorang­an lelaki negara, Zulfadli Zulkiffli menjelang Masters Malaysia yang bermula dari 17 hingga 22 Januari ini.

Menurut bekas juara remaja dunia itu, kejohanan bertaraf Grand Prix (GP), GP Emas ke atas, semuanya bakal dihadiri pemain setaraf atau lebih bagus.

“Memang sudah dijangkaka­n untuk kejohanan ini undian saya bukan mudah,” katanya ketika dihubungi Arena Metro semalam.

Jelasnya, paling penting untuk aksi sulung 2017 adalah melakukan persediaan sebaik mungkin dan semuanya berjalan lancar bagi memulakan musim baharu dengan langkah kanan.

“Alhamdulil­lah saya sudah melakukan persiapan dan berlatih dengan lebih keras. Saya berjanji untuk memberikan aksi terbaik dan paling penting sentiasa berusaha.

“Pada saya untuk kejohanan ini atau dari segi undian, seorang pemain tidak boleh terlalu berfikir mengenai kesenangan atau kesukaran yang bakal diharungi.

“Apa yang penting adalah

(gambar)

fokus satu demi satu perlawanan,” kata Zulfadli.

Pemain berusia 23 tahun itu bakal berdepan dengan wakil India Abhisek Yelegar di pusingan pertama dan menantinya di pusingan kedua adalah pemenang antara Hsueh Hsuan Yi (Taiwan) dan Rahul Yadav Chittaboin­a (India).

“Saya akan fokus satu demi satu perlawanan serta beraksi dengan baik untuk mara lebih jauh,” kata Zulfadli.

Selain Zulfadli, turut beraksi ialah Chiang Jiann Shiarng, Lee Zii Jia, Lim Chi Wing, Goh Giap Chin, Chong Yee Han, R Satheishth­aran, Chong Wei Feng, Zulhelmi Zulkiffli, Tan Chun Seang, Soong Joo Ven, Cheam June Wei, Soo Teck Zhi dan naib juara tahun lalu serta pilihan kesembilan, Iskandar Zulkarnain Zainuddin.

Penyandang juara tahun lalu, Datuk Lee Chong Wei tidak akan mempertaha­nkan kejuaraan dan hanya memulakan aksi musim ini di Seluruh England pada Mac ini.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia