Harian Metro

Persefaham­an makin jitu

- Nazri Abu Bakar sukan@hmetro.com.my

„ Wak Am puas hati persembaha­n rakan sepasukan ketika aksi pramusim di Kemboja

Walaupun tidak menjaringk­an gol, kapten Harimau Malaysia Amri Yahyah tetap berpuas hati dengan persembaha­n pemain Melaka United (MU) sepanjang tujuh hari mengharung­i aksi pramusim di Kemboja.

Menurutnya, banyak perkara dipelajari sepanjang latihan dan perlawanan persahabat­an di negara berkenaan termasuk ketika berdepan juara dan naib juara Liga-K.

Katanya, keputusan perlawanan adalah soal kedua namun apa yang lebih utama persembaha­n dan persefaham­an pemain kian memberangs­angkan dalam tiga pertemuan di sekitar Phnom Penh.

Walaupun dia yang lebih mesra disapa Wak Am dan beberapa pemain utama tidak diturunkan pada perlawanan kedua, perancanga­n jurulatih Eric Williams mencuba kebolehan semua pemain dilihat membuahkan hasil.

“Perlawanan ketiga berdepan juara Kemboja Boeung Ke Angkor (BKA FC) berlangsun­g sengit berkesudah­an seri 2-2. Namun, kami masih memerlukan sedikit masa untuk membentuk persefaham­an yang lebih jitu serta meyakinkan.

“Pasukan lawan memiliki barisan pemain bagus, rajin dan dedikasi. Malah, perlawanan berdepan mereka amat positif dalam menyuntik motivasi kepada saya dan rakan sepasukan,” katanya.

Pada perlawanan berdepan BKA FC, Williams meletakkan Amri sebagai pemain tengah dengan barisan depan diketuai Ilja Spasojevic, Sergio Aguero dan Syed Sobri.

Gandingan berkenaan kelihatan menjadi dengan Spasojevic dan Aguero masing-masing meledak satu jaringan dengan Amri turut memiliki peluang

(gambar)

menghasilk­an gol.

Pada perlawanan pertama menentang ARMY FC, Melaka tewas 1-3 sebelum menang 3-0 ke atas Asia Euro United pada aksi kedua.

Williams memberi peluang kepada semua anak buahnya pada perlawanan berkenaan dan menurunkan kesebelasa­n utama pada aksi ketiga menentang BKA

FC.

 ?? Amri Yahyah ?? Kami masih memerlukan sedikit masa untuk membentuk persefaham­an yang lebih jitu serta meyakinkan”
Amri Yahyah Kami masih memerlukan sedikit masa untuk membentuk persefaham­an yang lebih jitu serta meyakinkan”
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia