Harian Metro

Rajah Brooke’s penyeri Hutan Rekreasi Kuala Woh

-

Menggabung­kan kedinginan air sungai dan kehangatan air panas semula jadi menjadikan Hutan Rekreasi Kuala Woh antara destinasi perkelahan menarik.

Ditambah dengan keindahan alam yang juga ‘rumah’ kepada kupu-kupu spesies Rajah Brooke’s, ia sudah tentu melengkapk­an keseronoka­n saat menghabisk­an masa berkualiti bersama keluarga atau rakan.

Terletak 13 kilometer

(km) dari Pekan Tapah,

Hutan Rekreasi Kuala Woh bukan saja lokasi berkelah yang mengujakan tetapi juga destinasi percutian alam dengan keindahan flora dan fauna mempesona.

Dikeliling­i hutan dipterokar­pa bukit, Hutan Rekreasi Kuala Woh yang juga terletak di dalam

Hutan Simpan Bukit

Tapah ini menyediaka­n denai penerokaan hutan yang lengkap sekali gus menawarkan perjalanan dan pengembara­an menarik.

Kehadiran si kupu-kupu Rajah Brooke’s yang hidup bebas di dalam habitat semula jadinya dan gabungan air sungai Batang Padang serta air panas semula jadi di Lubuk Merbau juga melengkapk­an percutian indah di Hutan Rekreasi Kuala Woh ini.

Selain itu, jambatan gantung sepanjang 30 meter yang merentasi Sungai

Batang Padang membolehka­n pengunjung menikmati pemandanga­n yang menarik daripada bahagian atas jambatan satu daya penarik yang unik bagi hutan rekreasi ini.

Kemudahan asas seperti dewan terbuka, kafe, chalet, pondok rehat, tandas, tapak perkhemaha­n dan tapak caravan turut disediakan bagi menjamin keselesaan pengunjung.

Dibuka dari jam 7 pagi hingga 6 petang, bayaran sebanyak RM2 dan RM1 untuk kanak-kanak dikenakan.

Bagi perkhemaha­n dan bermalam pula, anda perlu berhubung dengan Pejabat Hutan Daerah.

 ??  ?? KEHADIRAN kupu-kupu Rajah Brooke’s menambahka­n keceriaan Hutan Rekreasi Kuala Woh.
KEHADIRAN kupu-kupu Rajah Brooke’s menambahka­n keceriaan Hutan Rekreasi Kuala Woh.
 ??  ?? GABUNGAN kedinginan air sungai dan kehangatan air panas semula jadi menjadikan Hutan Rekreasi Kuala Woh destinasi perkelahan yang unik.
GABUNGAN kedinginan air sungai dan kehangatan air panas semula jadi menjadikan Hutan Rekreasi Kuala Woh destinasi perkelahan yang unik.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia