Harian Metro

Timba pengalaman berguna

-

Pasukan hoki lelaki dan wanita KLIA/Kolej Antarabang­sa Epsom memperoleh pengalaman berharga dalam memantapka­n lagi permainan mereka meskipun tewas semua empat aksi persahabat­an menentang pasukan hoki Australian Countrysid­e kelmarin.

Jurulatih KLIA/Kolej Antarabang­sa Epsom Jamaliah Mohd Said berkata, sebanyak empat perlawanan diharungi membabitka­n dua aksi lelaki dan dua aksi wanita dengan aksi pertama pasukan lelaki tewas 3-6 manakala pasukan wanita pula tunduk 0-4.

Bagaimanap­un anak buahnya bangkit memperaga aksi bertenaga yang membanggak­an pada perlawanan kedua meskipun pasukan lelaki sekali lagi tewas 3-4 sementara pasukan wanita tumbang 3-6.

“Kekalahan itu tidak seharusnya dipandang dari sudut negatif, sebaliknya anak buah saya bertuah

„ Pasukan lelaki dan wanita KLIA/Kolej Antarabang­sa Epsom puas biarpun tewas semua aksi

itu sebagai rutin harian.

“Buat masa ini saya mahu menggunaka­n wang ini untuk mendapatka­n pekerjaan sementara menunggu keputusan peperiksaa­n STPM,” katanya.

Menurutnya, sebaik mendapat tahu acara itu akan dianjurkan, dia berpakat dengan rakan untuk bersama-sama menyertain­ya.

“Syukur, saya dapat habiskan larian 10km dalam masa 50 minit 42 saat,” katanya.

Penganjur acara itu Steve Johnny Mositun berkata, penyertaan kali ini amat memberangs­angkan apabila melebihi sasaran awal iaitu 300 peserta. apabila mendapat peluang beraksi dengan pasukan yang memperaga corak perlawanan berbeza sekali gus memberi ruang kepada mereka mempelajar­i sesuatu yang baru.

“Memang ada jurang antara kedua-dua pasukan dan walaupun pasukan hoki itu hanyalah pasukan berbentuk komuniti, tapi mereka memiliki kualiti tersendiri dan sedikit sebanyak kami dapat mempelajar­i corak permainan mereka yang lebih pantas dan berkemahir­an tinggi.

“Saya tetap bangga dengan persembaha­n anak buah saya kerana mampu memberi tentangan sengit dan saya yakin kami mampu mengecewak­an mereka jika kami berentap sekali lagi pada masa akan datang,” ujarnya.

Sebagai rekod, pasukan hoki Australia itu sedang menjelajah Asia dan berkunjung ke negara ini selepas menamatkan perlawanan di Singapura dan memilih pasukan itu kerana lokasi yang strategik dengan tempat penginapan mereka.

 ?? Jamaliah Mohd Said ?? PASUKAN wanita bergambar kenangan dengan lawan dari Australia. PASUKAN lelaki bergambar dengan pasukan Australia sebelum perlawanan.
Saya tetap bangga dengan persembaha­n anak buah saya kerana mampu memberi tentangan sengit dan saya yakin kami mampu...
Jamaliah Mohd Said PASUKAN wanita bergambar kenangan dengan lawan dari Australia. PASUKAN lelaki bergambar dengan pasukan Australia sebelum perlawanan. Saya tetap bangga dengan persembaha­n anak buah saya kerana mampu memberi tentangan sengit dan saya yakin kami mampu...
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia