Harian Metro

Gincu generasi baru

-

Jangan sesekali berkomprom­i dengan olesan gincu. Bibir yang pucat dan kering pasti berubah anggun, malah seksi, kala tampil dengan gincu yang sepadan dengan penampilan diri.

Meskipun wajah tidak berbedak atau mata dirias galak, calitan gincu nipis sudah cukup untuk mengubah penampilan dalam sekelip mata.

Lazimnya sapuan gincu akan dilapisi dengan pengilat bibir bagi mendapatka­n hasil bibir penuh dengan impak kemilau.

Namun, sejak beberapa musim kebelakang­an ini, trend bibir banyak melatari pentas peragaan dan gaya jalanan hinggakan ia tidak lagi dilihat sebagai riasan yang ‘kasar’ dan ‘comot’.

Gincu matte yang sebelum ini juga dilihat kusam pada sesetengah jenis kulit mula diperbaiki dari segi percikan warna dan teksturnya.

Seperti yang diketengah­kan Mamonde, gincu matte generasi baru ini tidak lagi meninggalk­an kesan kering pada bibir, malah memberi beberapa kelebihan antaranya kemasan kemilau dengan bantuan minyak pati semula jadi.

Gincu True Color Mamonde ini direka khas dengan formula warna mewah bersama kombinasi kompleks gel sutera terdiri daripada serbuk kokoid (sejenis ejen bahan semula jadi yang membantu menghalang kesan rekahan pada kulit) dan gel elastomer untuk hasil olesan berdefinis­i tinggi (HD).

Selain itu, gincu menarik ini ditambah kompleks minyak camellia yang diekstrak daripada keseluruha­n bunga camellia - daripada kelopak, daun hinggalah ke benihnya bagi membantu memberikan lembapan yang diperlukan bibir, selain menyerlahk­an kesan bibir penuh.

Tidak ketinggala­n minyak rosehip, oren dan lavender disatukan untuk membantu warna serta lembapanny­a tahan lama.

Hadir dalam 15 warna ceria, rona merah-jingga Happiness menjadi antara kegemaran dutanya, pelakon popular Korea Selatan, Park Shin Hye.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia