Harian Metro

Anak lembu ‘digigit’ rim motor

-

apabila Mercedes-Benz yang dinaiki empat penuntut Kolej Vokasional Juasseh dalam perjalanan dari Kuala Pilah ke Juasseh.

Beliau berkata, siasatan mendapati, kereta terbabit “Saya sendiri pelik melihat kepalanya boleh masuk dan tersangkut,” kata pemilik anak lembu betina yang kepalanya terlekat di celah rim tayar hadapan motosikal milik adiknya di Jalan Baru, di sini, Jumaat lalu.

Pemilik haiwan terbabit, Mohd Taufiq Mohd Yusoff, 46, berkata, kejadian itu berlaku jam 10 malam ketika dia sedang menonton perlawanan bola sepak Piala Sumbangsih antara Johor Darul Ta’zim (JDT) menentang Kedah.

Mohd Taufiq berkata, ketika asyik menonton televisyen itu, dia terdengar bunyi riuh sebelum bergegas keluar untuk melihat anak lembu yang ditambat.

Menurutnya, dia menambat 20 ekor anak lembu di pekarangan rumah kerana kandang memotong sebuah kenderaan lain sebelum memasuki laluan bertentang­an lalu bertembung sebuah van jenis Nissan milik Jabatan Bomba dan Penyelamat Jempol.

“Kemalangan itu mengakibat­kan haiwan terbabit dalam proses pembaikan

“Sejurus keluar, saya terkejut melihat kepala seekor anak lembu tersangkut di celah rim tayar dan haiwan terbabit meronta-ronta,” katanya.

Menurutnya, enam anggota bomba tiba di rumahnya dan mereka hanya mengambil masa 15 minit untuk mengeluark­an kepala anak lembu yang tersekat di celah rim tayar itu. Mohd Fauzi maut di tempat kejadian manakala tiga lagi rakannya parah dan dikejarkan ke HTAN manakala tujuh anggota bomba yang cedera juga dihantar ke hospital sama,” katanya.

 ??  ?? MOHD Fauzi yang duduk di belakang maut selepas kereta dinaiki bersama rakan lain terbabit kemalangan dengan van bomba.
MOHD Fauzi yang duduk di belakang maut selepas kereta dinaiki bersama rakan lain terbabit kemalangan dengan van bomba.
 ??  ?? KEPALA anak lembu milik Mohd Taufiq yang terlekat di celah rim tayar motosikal.
KEPALA anak lembu milik Mohd Taufiq yang terlekat di celah rim tayar motosikal.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia