Harian Metro

SINOPSIS TV

- TV3, 9 malam NAHU RINDU EPISOD 7 TV3, 10 malam STAR TREK INTO DARKNESS TV3, 1.30 tengah hari SALON TV3, 7 malam MEH SANDAR PADA AKU EPISOD 2

Anak kapal Starship Enterprise kembali ke tempat asal mereka selepas berlaku satu insiden.

Kejadian itu memusnahka­n Starfleet, sekali gus menyebabka­n bumi berada dalam keadaan bahaya.

Kapten James T Kirk mengetuai anak kapalnya dalam misi memburu senjata pemusnah. Pelbagai kesukaran dihadapi mereka, malah ada yang terkorban dalam peperangan.

Star Trek Into Darkness yang ditayangka­n pada 2014 diarahkan oleh J J Abrams, manakala skripnya pula oleh Roberto Orci, Alex Kurtzman dan Damon Lindelof.

Filem ini adalah filem ke-12 Star Trek

Pelakon: John Cho, Benedict Cumberbatc­h, Zachary Quinto, Chris Pine serta Zoe Saldana. Nek Som menasihati Nazira supaya berhati-hati soal hati. Nek Som minta Nazira jujur pada diri sendiri dan Fateh mengenai Kasyaf.

Namun, bagi Nazira pula belum sampai masa untuknya berterus terang mengenai Fateh. Nazira bimbang Fateh menjauhiny­a.

Pelakon: Aeril Zafrel, Ummi Nazeera, Syazwan Zulkifly, Syazuwan Hassan DFKL, Shuhanty DFKL, Zulin Aziz dan Fauziah Nawi. Luna gadis kelahiran Kuala Lumpur yang berjaya dalam hidupnya. Dia tahu apa yang dimahukan dalam hidupnya. Dia juga yakin salun dan produk penjagaan kulit yang diusahakan­nya pasti mendapat sambutan.

Pelakon: Raja Farah, Piere Andre, Shah Kasim, Masrizal Ngasri dan Chelsia Ng. Syed Irham sedar Nadzhan seakan-akan menyukai seseorang. Namun, kerana ego Nadzhan selalu menafikan perkara itu.

Pada masa sama, hubungan Syed Irham dengan seorang wanita misteri semakin rapat.

Pelakon: Mira Filzah, Aliff Aziz, Redza Rosli, Aishah Illias, Jaja Illiyes DFKL, Raja Ema dan Azri Iskandar.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia