Harian Metro

Uji pemain simpanan ke-4

-

London: London: Pasukan yang bertanding di suku akhir Piala FA musim ini dibenarkan menggunaka­n khidmat pemain simpanan keempat jika perlawanan diheret hingga ke masa tambahan, kata Persatuan Bolasepak (FA) Inggeris, semalam.

Musim lalu, FA Inggeris memberi kebenaran untuk mencuba idea berkenaan dan ia dicadangka­n Lembaga Persatuan Bolasepak Antarabang­sa (IFAB).

Sebagai sebahagian daripada tempoh ujian selama dua tahun, peraturan baru itu akan digunakan buat kali pertama di suku akhir, separuh akhir dan final Piala dan beliau bijak menggunaka­n faktor itu untuk menghasilk­an keputusan positif. Kami berkongsi arah sama dan ia sesuatu yang penting.

“Setiap pemain berbeza dan anda memerlukan pendekatan terbaik. Untuk perkara ini, saya percaya beliau melakukann­ya dengan baik sekali.”

Tottenham mengharung­i nasib berbeza bulan lalu di mana mereka tersingkir daripada saingan Liga Europa selepas dikalahkan Gent selain tewas di tangan Liverpool tetapi kembali menang ke atas Stoke minggu lalu dan berjaya mengatasi Fulham untuk layak ke suku akhir Piala FA.

Lawan mereka malam ini ialah Everton yang tidak pernah tewas sepanjang sembilan aksi Liga Perdana dan turut mencabar kedudukan untuk ke saingan Eropah musim depan.

FA musim ini.

“Ketika saingan Piala FA kini menggunapa­kai sistem kalah mati mulai aksi suku akhir, penggunaan pemain simpanan keempat di masa tambahan akan menambah keseronokk­an dan minat pasukan,” kata ketua eksekutif FA Inggeris Martin Glenn dalam satu kenyataan.

“Jika dilihat daripada sudut teknikal, ia juga menarik apabila pengurus akan diberi kelebihan untuk menambah kekuatan pasukan demi memastikan keputusan positif dapat dicapai.”

Chelsea akan melayan kunjungan Manchester United, Arsenal berdepan Lincoln, Tottenham menentang Millwall manakala Manchester City bertemu Middlesbro­ugh di suku akhir Piala FA musim ini. AFP

 ??  ?? JESUS masih ceder a.
JESUS masih ceder a.
 ??  ?? DEMBELE positif peluang Spurs raih gelaran musim in i.
DEMBELE positif peluang Spurs raih gelaran musim in i.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia