Harian Metro

Brianna tak tumpang populariti Ryan

- Ardini Sop hia Sina hellinie@hmetro.com.my

Ambil peluang dapatkan tip daripada hero Deadpool untuk

terus bertahan dalam industri

Tiga filem dibintangi sebelu m ini belu m berjaya m elonjakkan nam a Brianna Hildebrand,20 ,dan dia aku i belu m berpelu ang m enu nju kkan bakat sebenar.

Bagaim anapu n selepas m em bintangi filem Deadpool,Brianna m u la diintai pengarah dan produ ser. Dalam m asa setahu n,grafkerjay­anya naik m endadak. Ram ai m u la m enyedari kehadiran pelakon itu apabila m em egang watak Negasonic Teenage Warhead berganding dengan Ryan Reynolds.

Dilahirkan di Texas, Am erika Syarikat,Brianna berpindah ke LosAngeles kerana ingin m encari ru ang u ntu k m enjadi penyanyi. Bagaim anapu n, pengu ru snya m eyakinkan dia u ntu k m asu k kelas lakonan.

Kata Brianna,niat asalnya m em ang u ntu k jadi penyanyi dan singgah dari satu syarikat rakam an ke satu syarikat lain m encari pelu ang.

“Bayangkan selepassay­a bersam a pengu ru spergi berju m pa beberapa syarikat rakam an u ntu k m em bincangkan halitu tetapi saya dim inta pengu ru sm enyertai kelaslakon­an.

“M em ang saya tidak tahu apa sebabnya pengu ru sm em inta saya berbu at dem ikian. Dia ju ga m encarikan beberapa agensi lakonan dan m enyu ru h saya hadir u ji bakat.

“Apabila dim aklu m kan akan ke u ji bakat Deadpool, keyakinan saya jatu h ke tahap paling bawah. Saya cu m a ada tiga filem dan sem u anya bu kanlah karya besar.

“Tanpa profilyang baik,tidak m u ngkin saya dipandang seriu sapatah lagi berlakon di sam ping Ryan tapi saya terkeju t dan waktu sam a gem bira apabila watak Negasonic Teenage Warhead itu diberikan kepada saya,” katanya.

Dia benar-benar tidak m enyangka diberikan watak itu walau pu n latar belakangny­a dalam du nia lakonan m asih kosong. Brianna dinasihatk­an agar m enggu nakan pelu ang itu u ntu k m em bina tapak ku ku h di persada seni sebagai pelakon.

M enggu nakan pelu ang itu sebaik-baiknya, Brianna atau Brianna Caitlin Hildebrand tidak m enjadikan Reynolds sebagai batu loncatan u ntu k kariernya.

Bagaim anapu n,Brianna tidak dapat m engelak daripada terperangk­ap dalam situ asi seperti itu . Katanya,sem u a pelakon pasti pernah berhadapan dengan situ asi seperti itu .

“M ana-m ana artisyang belu m terkenalap­abila digandingk­an dengan pelakon kelasA,pastinya tim bu lkhabar angin kam i cu ba m enu m pang popu lariti m ereka u ntu k m enaikkan nam a sendiri.

“Kalau tu ju an saya seperti itu ,saya tidak perlu pu n berlakon dengan m ereka. Saya hanya perlu m encipta kontrov ersi dengan m engaitkan nam a selebriti popu lar.

Itu baru lah dinam akan m enu m pang popu lariti.

“Andai benar seperti dakwaan segelintir indiv idu ,su dah pasti saya akan m endapat tawaran berlakon dalam filem hebat dengan m enggu nakan nam a Ryan tetapi perkara itu tidak terjadi pu n,” katanya.

Apapu n,dia gem bira kerana sepanjang m enjalani penggam baran Deadpool,sem u a pelakon yang terlibat dalam filem itu term asu k Reynolds tidak m enenggelam kan kehadiran pelakon lain.

Sangat m engagu m i bakat dan sikap aktor itu ,Brianna cu ku p gem bira kerana m em pu nyai pengalam an berlakon dengan idolanya. Dia tidak sangka akan m endapat pelu ang itu walau pu n baru saja bergelar pelakon dalam tem poh setahu n.

“Sejak dari du lu saya adalah pem inat Ryan.

Saya su ka m elihat dia m em bawakan watak dalam setiap filem . Setiap watak yang diakonkan walau pu n su kar,wajahnya tetap nam pak bersahaja.

“Dia tidak terlalu m encu ba u ntu k

‘m enghidu pkan’ karakter itu dan tidak pernah gagal m erealisasi­kan karakter yang diberikan. Dia sangat bijak m elakonkan satu -satu watak.

“Saya tidak m elepaskan pelu ang bertanyaka­n tip daripada Ryan. Untu k teru s bertahan dalam indu stri, saya haru saplikasik­an tip yang diberikan pelakon yang su dah lam a dalam indu stri,” katanya.

Kata Brianna,bu at m asa ini dia ingin m em berikan tu m pu an pada bidang lakonan dan m u ngkin kem bali ke bidang m u zik andai pentasseni lakon tidak berjaya m enaikkan nam anya.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia