Harian Metro

Hilux lebih sporty

- Mohd Razlan Salleh mrazlan@hmetro.com.my

Versi Edisi Terhad serlah imej lasak

Bagi merancakka­n lagi jualan kenderaan 4x4,

UMW Toyota Motor Sdn

Bhd (UMWT) melancarka­n Toyota Hilux 2.4G AT Edisi Terhad yang lebih memukau.

Model terbaru berharga RM126,000 dilengkapi aksesori tulen Toyota yang menjadikan­nya lebih sporty dengan padanan imej lasak.

Sejak dilancarka­n Mei tahun lalu, Hilux sudah terjual lebih 18,000 unit di seluruh negara. Model itu berjaya mengekalka­n populariti­nya dengan lebih 200,000 unit sudah terjual di seluruh negara sejak dilancarka­n pada 2005.

Kenderaan lasak itu menjadi antara model paling laris bagi UMWT dalam tempoh 10 tahun lalu. Gene Pengedar rasmi kenderaan Peugeot tempatan, Nasim Sdn Bhd melancarka­n Peugeot 208 GTi baru yang mengujakan dengan rekaan lebih maskulin bersama enjin berkuasa tinggi.

Model yang mula diperkenal­kan pada

2013 ini dipertingk­atkan dengan rekaan lebih berani, prestasi mengagumka­n dan ruang dalaman mewah.

Peugeot 208 GTi baru ini dijana enjin 1.6L turbo tekanan tinggi (THP) berkuasa 208hp selain menawarkan daya kilas sehingga 300Nm. Digabungka­n dengan kotak gear mekanikal enam kelajuan, jentera ini ha nya mengambil masa 6.5 saat untuk memecut dari kedudukan pegun ke kelajuan 100km/j manakala kelajuan maksimum adalah 230km/j.

Rekaan keseluruha­n terus diberi perhatian apabila padanan bampar hadapan dengan garis lebih tajam, jeriji hadapan luas selain lampu nyalaan siang (DRL) LED.

Bahagian belakang pula dihiasi dengan lampu LED bagi memastikan penglihata­n baik dalam semua keadaan.

Peugeot iCockpit pula memastikan ruang dalaman tampak sporty dan mewah selain skrin sentuh warna tujuh inci menghiasi ruang kokpit.

Kerusi Club Nappa dengan kemasan Caro memastikan pemandu dan penumpang selesa sepanjang perjalanan.

Ciri keselamata­n

208 GTi baru turut dipertingk­atkan dengan sistem brek hadapan cakera berlubang 302mm dan 249mm di belakang, Kawalan Kestabilan (TC) Brek AntiKunci (ABS), Program Kestabilan Elektronik (ESP), enam beg udara dan tali pinggang keledar depan prateganga­n.

Berharga RM143,888 (termasuk insurans), Peugeot 208 GTi baru boleh didapati dalam dua warna menarik Putih Digital dan Merah Rogue.

 ??  ?? BUMBUNG hitam menambahka­n imej lasak Hilux. TOYOTA Hilux 2.4G AT Edisi Terhad yang memukau. PADANAN aksesori
tulen Toyota.
BUMBUNG hitam menambahka­n imej lasak Hilux. TOYOTA Hilux 2.4G AT Edisi Terhad yang memukau. PADANAN aksesori tulen Toyota.
 ??  ?? PEUGEOT 208 GTi baru lebih mengancam.
PEUGEOT 208 GTi baru lebih mengancam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia