Harian Metro

Sambutan luar biasa

- Sudirman Mohd Tahir sudirman@hmetro.com.my

Pertama kali menganjur program berskala besar, Persatuan Karyawan Malaysia (Karyawan) berjaya menarik lebih 10,000 penonton dalam Karnival KL Xtravaganz­a di Wangsa Walk, Wangsa Maju, Kuala Lumpur, kelmarin.

Presidenny­a, Datuk Freddie Fernandez berkata, program dengan kerjasama Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dan rakan strategik Persatuan Wartawan dan Penulis Hiburan Malaysia (WHAM) itu adalah kejayaan besar semua pihak yang terbabit.

Pihaknya juga merancang untuk mengadakan­nya setiap bulan di sekitar ibu negara.

“Ini pertama kali Karyawan mengadakan acara besar begini. Pembabitan semua pihak termasuk sokongan daripada beberapa jabatan kerajaan membantu melancarka­n program ini dari pagi hingga malam.

“Walaupun dana yang diberikan bagi menganjurk­an acara ini tak besar, kami mencuba melakukan sebaik mungkin. Kepercayaa­n dan peluang diberikan itu kami manfaatkan sebaikbaik­nya. Sebenarnya kami tak sangka ia mendapat sambutan luar biasa.

“Berikutan sambutan yang baik, DBKL menyuaraka­n hasrat untuk meneruskan program ini. Mereka bercadang mengadakan acara sama di lokasi lain sekitar Kuala Lumpur,” katanya.

Tarikan utama program ini pastinya konsert yang berlangsun­g pada sebelah malam membabitka­n 11 penyanyi popular tanah air.

Konsert yang dihadiri lebih 5,000 penonton itu menampilka­n Haiza,

Epul Drama Band, Elly Mazlein, Ernie Zakri, Shiha Zikir, Zarul Umbrella,

Siti Sarah, Amelina, Ayda Jebat, Projector Band dan Subculture.

Freddie turut berterima kasih kepada WHAM yang menyediaka­n barisan penyanyi dan pengacara hebat di konsert itu.

“Saya berterima kasih kepada semua artis terbabit. Saya sangat berpuas hati dengan hasil kerjasama sulung ini,” katanya yang bercadang menampilka­n penyanyi lama pada konsert akan datang.

Selain konsert, pada sebelah pagi diadakan zumba, sukaneka dan pertanding­an bola jaring membabitka­n artis dan orang ramai.

Lebih 10,000 penonton hadir dalam Karnival KL Xtravaganz­a di Wangsa Walk

 ?? FOTO ?? ZARUL antara tarikan peminat.
FOTO ZARUL antara tarikan peminat.
 ??  ?? SITI Sarah
SITI Sarah
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia