Harian Metro

Pokok tumbang halang komuter

-

Tren komuter laluan Seremban-Tanjung Malim tergendala jam 6 petang semalam susulan kejadian pokok tumbang dan menghalang laluan gerabak berkenaan.

Kejadian pokok tumbang berlaku berhampira­n Stesen Komuter Seputeh di sini, menyebabka­n komuter berhenti secara mendadak.

Ketua Pusat Gerakan Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur Samsol Maarif Saibani berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan jam 6.21 petang daripada penumpang di dalam gerabak komuter berkenaan.

“Sepasukan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Seputeh bergegas ke lokasi dan mendapati pokok tumbang berhampira­n stesen berkenaan dan menghalang laluan komuter.

“Anggota bomba menaiki lokomotif bersama kakitangan Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) ke lokasi kejadian bagi melakukan kerja mengalihka­n pokok berkenaan berikutan tiada akses ke kawasan pokok tumbang itu,” katanya.

Beliau berkata, kejadian banjir kilat turut berlaku di Jalan Raja Chulan berhampira­n AmBank, Jalan Raja Chulan berhampira­n Muzium Telekom, di sini, jam 5.57 petang.

“Jalan Maharajale­la berhampira­n Stesen Monorel juga dinaiki air jam 6.11 petang dan Petugas Skuad Penyelamat dan Trafik Warden Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) turut diarah memantau lokasi.

“Jalan Sultan Ismail dan Jalan Ampang turut banjir kilat apabila air naik setinggi 0.6 meter di hadapan Hotel Renaissanc­e disebabkan longkang tidak mampu menampung air yang banyak,” katanya.

 ??  ?? BANJIR kilat di beberapa jalan di ibu kota, semalam.
BANJIR kilat di beberapa jalan di ibu kota, semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia