Harian Metro

KFA kenakan harga tiket baru

- Izzali Ismail sukan@hmetro.com.my Asrol Awang sukan@hmetro.com.my

Alor Setar: Persatuan Bolasepak Kedah (KFA) akan mengenakan harga tiket baru bagi perlawanan suku akhir dan separuh akhir Piala FA dan Piala Malaysia tahun ini di Stadium Darul Aman bagi tempat duduk terbuka, berbumbung dan Astaka Utama.

Pengerusi Jawatankua­sa Teknikal Tiket dan Pintu Masuk KFA, Shaharol Niza Omar berkata, kenaikan harga tiket itu dimuktamad­kan dan dimaklumka­n selepas Kongres KFA ke-41 pada Disember lalu iaitu terbuka RM15, berbumbung RM30 dan Astaka Utama RM40.

Katanya, keputusan dibuat sebulat suara pada kongres itu dan dipersetuj­ui oleh Ahli Eksekutif dan Persatuan/Kelab Gabungan persatuan itu.

“Namun, harga tiket untuk perlawanan Liga Super, peringkat pusingan awal kumpulan Piala FA dan aksi kumpulan Piala Malaysia bagi musim 2017 harga tiket (termasuk cukai barang dan perkhidmat­an) dikekalkan iaitu terbuka RM10, berbumbung RM20 (asal RM16) dan Astaka Utama RM30 (asal RM22).

“Harga tiket tempat terbuka ini kekal RM10 bagi perlawanan Liga Super dan pusingan awal Piala FA dan Piala Malaysia musim ini tanpa sebarang kenaikan sejak beberapa musim,” katanya.

Beliau berkata, kenaikan harga tiket itu tidak dapat dielakkan, namun pihak pengurusan berasakan kenaikan harga itu masih berpatutan.

“Faktor kos pengurusan manfaatkan­nya sebaik mungkin. Lapan tahun saya menunggu, tidak mungkin saya mahu sia-siakan panggilan ini begitu saja,” jelas Farizal. yang semakin meningkat juga memerlukan inisiatif untuk KFA terus menjana kewangan dari pelbagai sumber termasuk jualan tiket dan dianggarka­n bajet keseluruha­n pengurusan KFA bagi 2017 ini adalah RM27 juta,” ujarnya. untuk memulihkan imej skuad Tok Gajah selepas gagal menyerlah musim lalu.

Menurutnya, dengan komitmen tinggi dipersemba­hkan pemain tiada yang mustahil untuk merealisas­ikan impian meraih kejuaraan musim ini.

“Bagi saya, misi utama adalah mengembali­kan Pahang ke tahap prestasi sebenar seperti diharapkan penyokong untuk melihat skuad Tok Gajah bangkit mencipta kejayaan.

“Saya percaya pemain dapat mengekalka­n rentak cemerlang dan beraksi lebih baik sebagus aksi Liga Super,” katanya di sini, semalam.

Dollah berkata, tempoh rehat liga yang agak panjang memberi peluang untuk memulihkan kembali kecederaan beberapa pemain pasukan itu.

 ?? FOTO: ??
FOTO:

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia