Harian Metro

Abu mayat di padang MU

- Agensi

MU bantu peminat setia capai hasrat terakhir

Permintaan terakhir seorang peminat setia Manchester United (MU) berjaya dikotakan apabila abu mayatnya ditabur di stadium bola sepak Old Trafford.

William Moore meninggal dunia pada usia 80 tahun Disember lalu selepas menderita akibat ketumbuhan dalam otak.

Beberapa bulan sebelum itu, dia berjaya memenuhi hasrat menyaksika­n MU memenangi Piala FA selepas bintang bola sepak, Luke Shaw, menghadiah­kan tiket untuk perlawanan berkenaan yang berlangsun­g di Stadium Wembley, lapor Manchester Evening News (MEN).

Abu mayat Moore dan mendiang isterinya ditaburkan di padang di Old Trafford hujung minggu lalu.

Moore kerap menyaksika­n perlawanan bola sepak di Old Trafford sehingga 15 tahun lalu apabila isterinya Joan mula nyanyuk dan perlu dijaga sepenuh masa.

Selepas Joan meninggal dengan kembar parasit iaitu anggota badan kembar yang tidak terbentuk sempurna terjulur di belakang serta tengkuknya.

Pakar bedah otak pediatrik John Ruge berkata: “Keadaan lebih sukar dan unik kerana kembarnya bersambung dengan dunia pada Disember 2015 ketika berusia 80 tahun, keluargany­a cuba menghiburk­an Moore dengan melayan minatnya terhadap MU

Anak perempuann­ya, Lorraine bahagian tulang belakang.”

Sementara itu, Nancy Swabb, ibu angkat yang menjaga Dominique sejak beberapa minggu lalu berkata, pengalaman menjaga bayi itu amat unik dan menyeronok­kan. - Daily Mail Phillips, 46, berkata keluargany­a memutuskan untuk menaburkan abu mayat ibu bapa mereka di Padang Old Trafford selepas mendapat kebenaran pihak pengurusan padang itu yang akur dengan kesetiaan Moore terhadap pasukan MU.

“MU sungguh baik hati, malah mengizinka­n kami datang pada hari ulang tahun kematian atau kelahiran untuk meletakkan bunga di lokasi abu mayat ibu dan bapa kami ditaburkan,” katanya.

 ??  ?? MOORE
LORRAINE menaburkan abu mayat ibu bapanya
di tepi padang pasukan MU di Old
Trafford. - MEN
MOORE LORRAINE menaburkan abu mayat ibu bapanya di tepi padang pasukan MU di Old Trafford. - MEN
 ??  ?? KEADAAN Dominique sebelum dibedah. - DM
KEADAAN Dominique sebelum dibedah. - DM

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia