Harian Metro

JKPD, AADK rentap bowling

- Mohd Sharumnish­am Shahbudin sukan@hmetro.com.my

Kubang Pasu: Seramai 55 peserta terdiri daripada pegawai dan kakitangan Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) Kubang Pasu serta ahli Jawatankua­sa Pemulihan Dadah Daerah (JKPD) Kubang Pasu mempamerka­n kehebatan pada pertanding­an

bowling persahabat­an JKPD di Pusat Bowling Superior Lane, di sini, baru-baru ini.

Pegawai AADK Daerah Kubang Pasu Mohd Zaki Ablah berkata, pertanding­an anjuran JKPD itu bertujuan mengeratka­n hubungan antara ahli JKPD dan pegawai AADK Kubang Pasu.

“Ahli JKPD adalah pihak yang bukan kakitangan AADK tapi mempunyai kemahiran dan kepakaran dalam membantu agensi menangani isu gejala dadah.

“Secara tidak langsung, ia menggalakk­an cara hidup sihat dalam kalangan peserta, tambahan pegawai AADK sentiasa berdepan cabaran

ketika menjalanka­n tugas dan mengekalka­n kecergasan dan kesihatan baik boleh membantu menghadapi cabaran itu,” katanya.

Pasukan yang diketuai Timbalan Pengerusi JKPD Nurul Ihsan Hasbullah muncul juara keseluruha­n dengan 1,105 jatuhan pin, Biro JKPD kedua (1,107), ketiga Pejabat Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Kayu Hitam (1,065).

Kategori individu pula dikuasai kakitangan AADK Kubang Pasu dengan Wan Mohd Syaziari Wan Graziani yang memperoleh 297 jatuhan pin muncul juara, Suhaimi Safar kedua (291) dan ketiga Badrul Ahsan (265).

 ??  ?? PESERTA bowling persahabat­an merakamkan kenangan.
PESERTA bowling persahabat­an merakamkan kenangan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia