Harian Metro

KLIA Blue lakar hatrik

-

„ Gondol tiga anugerah khas selepas pertahan gelaran Hoki Terbuka Antarabang­sa

Kuantan (MPK) 1, di sini, baru-baru ini.

Pada perlawanan akhir itu, AT FC berjaya menundukka­n EX Terengganu 2-1 untuk membawa pulang hadiah RM8,000, piala pusingan dan pingat. Naib johan pula meraih RM4,000 serta pingat.

Kejohanan julung kali dianjurkan Persatuan Bekas Pemain Pahang (PBPPP) disertai 21 pasukan tempatan dan luar dengan penyertaan lebih 20 bekas pemain negeri dan kebangsaan era 80 dan 90-an berjaya memeriahka­n lagi saingan dua hari itu.

Ketua pasukan AT FC Anuar Talib berkata, pengalaman luas pemain dan semangat berpasukan tinggi dipamerkan ini amat luar biasa walaupun format 9 sebelah digunapaka­i tahun ini.

“Kebanyakan pasukan sudah bersedia dari awal dan mempamerka­n aksi bermutu dan berkualiti sekali gus membantu persiapan setiap pasukan ke kejohanan MSSD, MSSN dan MSSM tahun ini,” katanya.

Majlis penutup dan penyampaia­n hadiah kejohanan itu disempurna­kan Ketua Unit Sukan JPNS, Ahmad Shukre Hassan diiringi Yang Dipertua PIBG SK Kompleks KLIA, Mohd Asri Seman dan Pengetua Epsom Internatio­nal College, Martin George.

KLIA Blue dan PHDK Prodigy selaku juara membawa pulang wang tunai RM1,000, piala, pingat dan sijil dengan hadiah kejohanan ditaja GTM Sdn Bhd, Nissen Technology dan Hockey-Lah.

pemain sepanjang kejohanan menjadi pencetus utama kepada kejayaan membanggak­an kali ini.

Katanya, kelibat tujuh bekas pemain Kelantan dan kebangsaan satu ketika dulu berjaya memantapka­n lagi pasukan yang turun dengan misi menjulang kejuaraan pertama tahun ini sebagai pembakar semangat menjelang beberapa kejohanan lain selepas ini.

“Saingan kali ini nyata lebih hebat terutama apabila disertai ramai bekas pemain negeri dan kebangsaan termasuk Singapura, walaupun berusia lebih 40 tahun namun kemahiran yang mereka ada masih lagi menarik.”

 ??  ?? PASUKAN KLIA Blue bersama guru ceria selepas muncul juara Hoki Terbuka Antarabang­sa B-12.
PASUKAN KLIA Blue bersama guru ceria selepas muncul juara Hoki Terbuka Antarabang­sa B-12.
 ??  ?? PASUKAN AT FC muncul juara kejohanan bola sepak Antara Kelab Veteran Kebangsaan di Kuantan, baru-baru ini.
PASUKAN AT FC muncul juara kejohanan bola sepak Antara Kelab Veteran Kebangsaan di Kuantan, baru-baru ini.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia