Harian Metro

HAYUNAN AJAL

- Rabi 'Atul 'Adawiyah Ismail rabiatul@hmetro.com.my

„ Pemilik restoran rebah ketika bermain

golf disahkan meninggal dunia Pemeriksaa­n awal oleh pegawai perubatan Hospital Kajang mendapati mangsa mempunyai penyakit darah tinggi”

Othman Nanyan

Seorang lelaki warga emas rebah sebelum disahkan meninggal dunia ketika sedang bermain golf di padang golf di Saujana Impian di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 9.20 pagi itu, lelaki berusia 74 tahun disahkan meninggal dunia oleh pegawai perubatan yang dipanggil untuk memberi bantuan kecemasan.

Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Othman Nanyan berkata, siasatan mendapati mangsa bersama tiga rakannya pergi ke kelab golf itu untuk bermain golf namun mangsa tiba-tiba rebah ketika menunggu giliran untuk membuat pukulan.

Menurutnya, rakan lelaki terbabit segera menghubung­i talian kecemasan untuk mendapatka­n pertolonga­n.

“Pemeriksaa­n awal oleh pegawai perubatan Hospital Kajang mendapati mangsa yang juga pemilik kedai makan itu mempunyai penyakit darah tinggi dan punca kematian disebabkan kegagalan fungsi dalaman badan.

“Tiada sebarang kecederaan fizikal pada tubuh lelaki itu dan mayatnya dihantar ke Hospital Kajang untuk tindakan lanjut,” katanya yang kes diklasifik­asikan sebagai mati mengejut.

 ??  ?? LELAKI warga emas yang rebah ketika bermain golf sebelum disahkan meninggal dunia.
LELAKI warga emas yang rebah ketika bermain golf sebelum disahkan meninggal dunia.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia