Harian Metro

Wanita samseng ragut rantai budak 4 tahun

-

Kota Bharu: Empat wanita bertindak ala samseng apabila mengepung seorang kanak-kanak perempuan berusia empat tahun sebelum meragut rantai leher dipakainya dalam kejadian di sebuah pusat beli belah di Lembah Sireh, di sini, kelmarin.

Kejadian berlaku jam 5.20 petang ketika kanak-kanak itu ‘terlepas’ daripada pantauan ibu bapanya ketika mereka membeli-belah di tingkat dua pusat beli-belah terbabit.

Ketua Polis Daerah Kota Bharu Asisten Komisioner Ismail Mat Sidik berkata, akibat kejadian itu, kanak-kanak berkenaan mengalami luka ringan dan lebam di bahagian leher.

“Ibu bapa kanak-kanak itu berusia 30-an hanya menyedari kejadian apabila mendengar suara anak mereka menjerit kuat. Apabila didekati, anaknya menangis dan rantai leher bernilai RM1,200 yang dipakai sebelum itu sudah hilang.

“Mereka kemudian berjumpa pengawal keselamata­n pusat beli belah untuk bertanyaka­n kejadian itu dan kemudianny­a membuat laporan di Balai Polis Kota Bharu pada jam 6.30 petang (kelmarin),” katanya di sini, sema- lam.

Katanya, rakaman kamera litar tertutup (CCTV) pusat beli-belah itu menunjukka­n sekumpulan empat wanita memakai tudung mengepung mangsa terlebih dahulu, sebelum merentap rantai lehernya.

“Kita sedang mengesan keempat-empat wanita terbabit dan kes diklasifik­asikan mengikut Seksyen 379 Kanun Keseksaan,” katanya.

Beliau turut menasihati orang ramai supaya lebih berwaspada apabila membawa anak perempuan yang memakai barang kemas ketika membeli-belah atau ke tempat tumpuan ramai bagi mengelak kejadian sama berulang.

 ??  ?? ISMAIL
ISMAIL

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia