Harian Metro

Sabar kunci kemenangan

- Ferzalfie Fauzi ferzalfie@hmetro.com.my

Kuala Lumpur: Gandingan baru beregu wanita, Soong Fie Cho-Tee Jing Yi terus melakar pencapaian terbaik di Cabaran Antarabang­sa Thailand apabila mengetepik­an pilihan utama dari Jepun Ayako Sakuramoto-Yukiko Takahata semalam.

Fie Cho-Jing Yi mencatat kemenangan straight set untuk menempah slot suku akhir dan bakal berdepan lawan dari negara sama, Misato Aratama-Akane Watanabe.

“Pasangan Jepun yang kita lawan hari ini (semalam) memang mempunyai kelebihan dari segi bertahan selain melakukan smash tinggi,” kata Jing Yi ketika dihubungi Arena Metro semalam.

Bagaimanap­un, dia mengakui kunci kekuatan mereka adalah beraksi dengan penuh sabar dan jika mendapat peluang melakukan serangan mereka tidak melepaskan­nya.

“Kami memang sentiasa berhati-hati ketika mereka menyerang dan keserasian saya dengan Fie Cho juga semakin bagus. Ada peningkata­n dan kami sentiasa bincang walaupun ketika di luar gelanggang,” katanya.

Turut mara pasangan muda, Pearly Koong-Toh Ee Wei yang menumpaska­n Miku Shigeta-Haruka Yonemoto, juga dari Jepun 21-14, 21-23, 21-15.

Mengiringi mereka ialah perseorang­an wanita, S Kisona yang menumpaska­n pilihan ketiga dari Taiwan, Shuo Yun Sung 19-21, 21-13, 21-13.

Turut mara perseorang­an lelaki Soo Teck Zhi yang mengalahka­n Andre Marteen (Indonesia) 19-21, 21-14, 22-20 .

Pasangan beregu campuran, Hoo Pang Ron-Peck Yen Wei menumpaska­n pasangan tuan rumah, Nonthawat Sattanako-Walaiphan Patimon 21-17, 21-9.

 ??  ?? JING Yi puji peningkata­n permainan Fie Cho. Kami memang sentiasa berhati-hati ketika mereka menyerang dan keserasian saya dengan Fie Cho juga semakin bagus”
Tee Jing Yi
JING Yi puji peningkata­n permainan Fie Cho. Kami memang sentiasa berhati-hati ketika mereka menyerang dan keserasian saya dengan Fie Cho juga semakin bagus” Tee Jing Yi

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia