Harian Metro

Empat pasukan boleh merayu

-

Lumpur: Empat pasukan Liga Malaysia (Liga-M) yang dikenakan hukuman potong enam mata selepas gagal melunaskan tunggakan gaji pemain serta hukuman larangan perpindaha­n pemain boleh mengemukak­an rayuan kepada sekretaria­t Usahasama Liabiliti Terhad Bola Sepak Malaysia (FMLLP).

Setiausaha Agung Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) Datuk Hamidin Mohd Amin berkata walaupun pihaknya menyokong keputusan diambil FMLLP, badan induk berkenaan melihat pasukan terbabit boleh mengemukak­an rayuan demi

Tentera Malaysia (ATM) yang dikenakan hukuman pemotongan enam mata oleh FMLLP atas kesalahan gagal melengkapk­an pendaftara­n Liga-M 2017.

Akhbar ini semalam melaporkan dakwaan T-Team bahawa mereka sudah menjelaska­n semua tunggakan dan semua pengesahan pembayaran sudah dihantar menerusi emel kepada FMLLP semalam.

Ahli Lembaga Pengarah T-Team Ibni Amin Busu menyatakan mereka tidak mempunyai tunggakan gaji pemain melainkan KWSP kebajikan pemain pasukan masing-masing serta kemajuan Liga-M untuk jangka masa panjang.

“Kebenaran untuk membuat rayuan ini juga sebenarnya sudah dimaklumka­n Ketua Pegawai Eksekutif FMLLP, Kevin Ramalingam sewaktu sidang media semalam,” kata Hamidin.

dan LHDN namun mereka sudah menerima surat pengesahan pembayaran pada 27 April dan 30 April lalu.

Ketika ditanya adakan hukuman pemotongan mata T-Team akan dikurangka­n atau ditarik semula, Kevin enggan mengulas lanjut.

“Kita sedia mempertim- mereka menjelaska­n semua hutang dan kemudian jika masih gagal, maka baru pemotongan mata dilakukan. Pemotongan mata ini memberi kesan kepada penyokong, pemain dan jurulatih,” katanya kepada Arena Metro.

Sebelum ini McKain menyuaraka­n rasa tidak puas hati terhadap KAFA yang masih mampu membawa masuk pengarah teknikal baru dari Uruguay Alfredo Gonzales dan penyerang import baru dari Gambia Alessandro Celin pada tempoh perpindaha­n kedua Mei ini sedangkan tuntutan gaji lamanya masih tertunggak.

Dalam pada itu, bekas jurulatih Kelantan Velizar Popov yang turut menuntut gaji masih belum dilunaskan bekas majikannya itu, tidak gembira dengan keputusan FMLLP.

“Saya tidak gembira dengan keputusan itu kerana pemain dan penyokong tidak sepatutnya merasai hukuman ini, hanya KAFA yang perlu dihukum,” katanya dalam laman media sosial Twitter.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia