Harian Metro

Gugat moral pemain TRW Biar jadi pengajaran

- Azlan Hafeedz sukan@hmetro.com.my

Pengendali Kelantan Zahasmi Ismail mengaku pasukannya agak terkesan dengan keputusan pemotongan mata oleh Usahasama Liabiliti Terhad Bolasepak Malaysia (FMLLP) hingga beliau terpaksa menenangka­n semua pemain.

Zahasmi berkata, walaupun agak perit, pasukannya perlu menerima apa yang berlaku dengan hati terbuka kerana saingan Liga Super dan Piala Malaysia masih belum tamat.

Untuk itu, beliau dan barisan kejurulati­han lain terpaksa bekerja keras termasuk merencana perancanga­n baru dalam usaha memburu kemenangan.

Zahasmi berkata, berita (pemotongan mata) itu ibarat igauan ngeri kerana turut membabitka­n soal moral pemain selain maruah pasukan tetapi perjuangan tetap diteruskan.

Katanya, semua pemain sudah bermati-matian dalam setiap perlawanan untuk mendapatka­n tiga mata kerana tugas memburu gol bukan mudah.

“Pada pusingan kedua Liga Malaysia (Liga-M) nanti, kami tidak akan hambat lima pasukan teratas sebaliknya berusaha memenangi

Lumpur: Persatuan Pemain Bola Sepak Profesiona­l Malaysia (PFAM) menyambut baik keputusan Usahasama Liabiliti Terhad Bola Sepak Malaysia (FMLLP) untuk mengenakan hukuman pemotongan mata terhadap pasukan yang gagal melunaskan gaji, caruman KWSP, PERKESO serta LHDN pemain.

Dalam kenyataan dikeluarka­n semalam, Presiden PFAM Hairuddin Omar berkata, isu tunggakan gaji sering berlaku

„ Hukuman FMLLP igauan ngeri buat Kelantan, Zahasmi rancang strategi baru buru kemenangan

perlawanan mungkin.

“Kami tidak akan masuk campur mengenai soal bantahan terhadap keputusan FMLLP termasuk pendaftara­n import baru Sanna

sebanyak dalam kancah bola sepak tempatan.

“PFAM percaya tindakan potongan mata dan ‘transfer ban’ yang dibuat ini boleh dianggap sebagai mesej jelas daripada FAM dan FMLLP. Kedua-dua pihak itu sedar bahawa kegagalan pasukan dalam menguruska­n gaji pemain adalah kesalahan serius dan berat.

“PFAM berharap hukuman ini menjadi pengajaran terhadap pasukan yang dikenakan tindakan dan juga peringatan kepada pasukan lain,” katanya.

Nyassi. Biar perkara itu diuruskan KAFA (Persatuan Bolasepak Kelantan),” katanya.

Ketika ditanya mengenai status penyerang import Mohammed Ghaddar

Zahasmi mengaku situasi terkini Kelantan agak meresahkan.

Katanya, kedudukan penyerang Lubnan itu dalam pasukan Kelantan masih tidak diketahui namun buat masa ini Ghaddar tetap turun menjalani latihan seperti biasa.

“Segala keputusan kini berada di tangannya tapi naluri saya kuat mengatakan dia (Ghaddar) akan kekal bersama kami hingga hujung musim,” katanya.

bar),

(gam-

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia