Harian Metro

Ampaian punya pasal Enggan ulas ura-ura cuba singkir Zakaria

- Ahmad Ismail am@hmetro.com.my

 Dua lelaki berjiran direman bergaduh isu tempat sidai baju

Pengerusi FELDA Global Ventures Holdings Berhad (FGV) Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad enggan mengulas lanjut berhubung khabar angin usaha menyingkir­kan Presiden Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif FGV Datuk Zakaria Arshad.

Beliau turut tidak mengesahka­n atau menafikan dakwaan itu sambil memaklumka­n pihaknya tidak mempunyai sebarang kuasa untuk membuat keputusan berhubung kedudukan Zakaria.

“Kita belum buat apa-apa keputusan, jika ada apa-apa keputusan

Dua lelaki berjiran terpaksa meringkuk di dalam lokap kerana bergaduh akibat ampaian kain dalam kejadian di sebuah taman perumahan di Bekok, di sini, kelmarin.

Kedua-dua lelaki berusia 52 dan 33 tahun ditahan reman selama empat hari bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 337 Kanun Keseksaan kerana menyebabka­n kecederaan.

Ketua Polis Daerah Segamat Superinten­dan Raub Selamat berkata, dalam kejadian jam yang konkrit baru boleh buat kenyataan. Ini keputusan board (Lembaga Pengarah FGV), saya tidak boleh (buat keputusan).

“Lembaga Pengarah FGV mempunyai kuasa tertinggi, tiada siapa boleh 6 petang itu, lelaki berusia 52 tahun terbabit dikatakan membina ampaian kain di lorong taman perumahan didiaminya.

Katanya, seorang jiran wanita berusia 70-an kemudian menegur perbuatan itu yang didakwa membuat mendahului keputusan itu,” katanya selepas merasmikan Program Sihat dan Jalinan Ukhwah FGV serta majlis berbuka puasa di Dewan Rajawali FELDA Residence, semalam.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas dakwaan pihaknya berusaha menyingkir­kan Zakaria daripada jawatan yang disandangn­ya.

Zakaria yang dijadualka­n menghadiri majlis sama, bagaimanap­un tidak hadir.

Mohd Isa turut meminta semua pihak tidak membuat spekulasi sebaliknya menunggu keputusan Lembaga Pengarah syarikat itu. bising selain mempersoal­kan tindakanny­a membina ampaian kerana termasuk di dalam kawasan kediamanny­a.

“Pada mulanya berlaku perang mulut antara warga emas itu dengan lelaki berkenaan sebelum seorang lelaki berusia 33 tahun yang juga jiran mereka muncul selepas mendengar bunyi bising.

“Namun, berlaku pergelutan antara kedua-dua lelaki berkenaan menyebabka­n masing-masing mengalami kecederaan di muka dan leher,” katanya.

Katanya, selepas berjaya dileraikan, kedua-dua lelaki itu membuat laporan polis dan mereka didapati tidak menunjukka­n keinginan untuk berdamai.

 ??  ??
 ??  ?? DUA lelaki dibawa ke mahkamah untuk perintah reman, semalam.
DUA lelaki dibawa ke mahkamah untuk perintah reman, semalam.
 ??  ?? MOHD Isa
MOHD Isa

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia