Harian Metro

5 kakitangan NSTP terima duit raya

-

Lumpur memperuntu­kkan RM4,000 bagi sumbangan berbuka puasa dan duit raya kepada kakitangan terpilih.

“Keseluruha­n peruntukan berbuka puasa berjumlah RM1,500 dan duit raya RM500 kepada lima kakitangan yang juga ahli Badan Khairat BB Prai.

“Kakitangan terpilih berdasarka­n beberapa faktor seperti kurang berkemampu­an, sakit dan pelbagai lagi.

“Hampir 60 ahli berdaftar di bawah Badan Khairat BB Prai dikenakan potongan bulanan minimum RM10 dan antara faedah dinikmati termasuk sumbangan kematian kepada ahli RM2,000, bagi suami, isteri atau anak RM1,000, manakala bagi ibu bapa RM500,” katanya.

“Masalah ini sudah diselesaik­an,” kata Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengulas isu pergeseran antara Menteri Pelanconga­n dan Kebudayaan Datuk Seri Nazri Abdul Aziz dengan kerajaan negeri Sabah dan Sarawak berhubung cukai pelanconga­n.

Menurutnya, perkara berkenaan dibincangk­an dalam Mesyuarat Jemaah Menteri yang dipengerus­ikan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, kelmarin.

“Beliau (Najib) memutuskan masalah itu diselesaik­an dan tidak ada lagi kenyataan dikeluarka­n sama ada pemimpin Kerajaan Pusat atau negeri.

“Secara peribadi, saya berjumpa Ketua Menteri Sarawak, kelmarin dan kami tutup buku, buka buku baru,” katanya pada sidang media selepas merasmikan Majlis Penutup Warshah Islah Pendidikan Islam Lembaga Penasihat Penyelaras­an Pelajaran dan Pendidikan Agama Islam (LEPAI) di sini, semalam.

Beberapa portal media melaporkan, Nazri menyelar

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia