Harian Metro

Rezeki bertugas

- Nursyahira­h Marzuki am@hmetro.com.my

 100 pek berbuka puasa Harian Metro diagih kepada anggota bomba, kastam

Sebanyak 100 pek berbuka puasa Harian Metro, #HMKotakRez­eki2017 diagihkan kepada anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat Putrajaya dan Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) Lapangan Terbang Antarabang­sa Kuala Lumpur (KLIA), semalam.

#HMKotakRez­eki2017 itu diagihkan kepada golongan kurang berkemampu­an selain anggota pasukan beruniform yang sentiasa berkhidmat tanpa mengira masa.

Sebanyak 50 kotak diserahkan kepada Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Putrajaya Md Hilman Abd Rashid di Balai Bomba dan Penyelamat Putrajaya manakala 50 kotak lagi diserahkan kepada Pengarah JKDM KLIA Hamzah Sundang.

Md Hilman berkata, pihaknya teruja apabila Harian Metro sudi memberikan sedikit sumbangan yang bermakna buat anggota yang bertugas.

“Kotak Rezeki sebagai tanda penghargaa­n dan prihatin pihak media terhadap khidmat bakti kami dalam membantu orang ramai ketika menghadapi kecemasan terutama pada bulan puasa.

“Sumbangan ini juga memudahkan dan meringanka­n beban anggota untuk berbuka puasa terutama ketika dalam operasi menyelamat,” katanya ketika ditemui.

Sementara itu, Hamzah berkata, pemberian pek berbuka puasa kepada anggotanya satu inisiatif yang baik, sekali gus menghargai pengorbana­n anggota unit beruniform.

“Ini kali pertama kami menerima Kotak Rezeki dan sudah pasti anggota JKDM KLIA berbesar hati menerima sumbangan sulung daripada Harian Metro.

“Malah, ia juga dapat menjalinka­n hubungan baik antara kedua-dua pihak pada masa akan datang selain dapat mengenali pihak media dengan lebih dekat lagi,” katanya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia